Wybrane aspekty logistyki zaopatrzenia w badanym przedsiębiorstwie
W artykule przedstawiono analizę jakości półwyrobów dostarczanych do znanej firmy motoryzacyjnej przez kilkunastu krajowych i zagranicznych dostawców. Przedstawiono procentowy rozkład (miesięczny w skali 1 roku) udziału każdego dostawcy w badanej partii (około 4 miliony sztuk) oraz procentowy udział ujawnionych przez odbiorcę niezgodności dla głównych dostawców w badanym okresie. W dalszej części ujawnione niezgodności rozdzielono na podstawowe (najliczniejsze) kategorie i zaprezentowano ich podział u kluczowych dostawców. Analiza taka pozwoliła dostrzec pewnego rodzaju zjawiska, które mogą zostać udoskonalone przez bardziej kompleksowe spojrzenie na całą grupę dostawców.
Bibliografia
Bibliografia
Encyklopedia zarządzania. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://mfiles.pl/pl/index.php/Logistyka_zaopatrzenia (20.10.2019).
Fonfara, K. (2014). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Governica. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://www.governica.com/Logistyka_zaopatrzenia (10.05.2019).
Industry 4.0. (2019). Czym jest przemysł 4.0. http://industry40.edu.pl/czym-jest-przemysl-4-0/ (20.10.2019), https://doi.org/10.18290/rped.2019.11.1-1.
Ocicka, B., Raźniewska, M. (2015). Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (249), 63–38.
Pfohl, H.Ch. (2001). Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Biblioteka Logistyka.
Szafirski, M. (2018). Relacje z dostawcami — jakość wyrobu, zadowolenie klienta i relacje biznesowe. http://abcjakosci.pl/2018/08/relacje-z-dostawcami-jakosc-wyrobu-zadowolenie-klienta-i-relacje-biznesowe-czesc-1-relacje-miedzy-dostawcami-a-klientami/ (20.10.2019).