Analiza wybranych zagadnień dotyczących wpływu czynnika ludzkiego na doskonalenie procesów logistycznych
Nowoczesne firmy logistyczne, aby były konkurencyjne, zmuszone są poszukiwać nowych rozwiązań w zakresie poprawy elastyczności i szybkiego działania. Żadna firma logistyczna nie jest w stanie funkcjonować bez ludzi, którzy są elementem rozmaitych procesów logistycznych. W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące czynnika ludzkiego mającego bezpośredni wpływ na procesy logistyczne.
Bibliografia
Bibliografia
Armstrong, M. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
Ballou, R. H. (1987). Basic Business Logistics. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Blaik, P. (2001). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. Warszawa: PWE.
Bochniarz, P., Gugała, K. (2005). Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Bozarth, C., Handfield, R. B. (2007). Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Butkiewicz, M. (red.). (1995). Model polskich standardów kwalifikacji zawodowych. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji.
Chaberek, M. (2002). Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Chwistecka-Dudek, H., Sroka, W. (2000). Core competencies — koncepcja strategiczna. Przegląd Organizacji, (3), 15–17.
Ciesielski, M. (red.) (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.
Ficoń, K. (2001). Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Gdynia: Wydawnictwo Impuls Plus Colsulting.
Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
Jamka, B. (2011) Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością. Warszawa: Wolters Kluwer.
Jasiński, Z. (red.). (2007). Motywowanie w przedsiębiorstwie. Uwalnianie ludzkiej produktywności. Materialne, organizacyjne i psychologiczne motywatory. Warszawa: Placet.
Jędrych, E. (red.). (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla. Kraków: Wolters Kluwer.
Król, H., Ludwiczyński, A. (red.) (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. Warszawa: PWN.
Kubicka-Daab, J. (2002). Budowa modeli kompetencji. W: A. Ludwiczyński (red.), Najlepsze praktyki zarządzania kapitałem ludzkim. Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr.
Kulińska, E. (2009). Podstawy logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Podręcznik dla kierunku studiów logistyka. Opole: Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej.
Kurzacz, T. (2007). Informatyka w przedsiębiorstwie. https://www.erp-view.pl/artykuly-erp/25827-informatyka-w-logistyce-cz-1.html (28.10.2019)
Lech, P. (2002). Zintegrowane systemy zarządzania ERP/ERP II. Wykorzystanie w biznesie, wdrażanie. Warszawa: Difin.
Lees, C. D., Ordery, J. L. (2007). Analiza i projektowanie pracy. W: N. Chmiel (red.), Psychologia pracy i organizacji, 73–74. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Łunarski, J. (2012). Zarządzanie jakością w logistyce. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
Małachowski, W. (2006). Outplacement jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”.
Miller, J. G., Vollman, T. E. (1985). The Hidden Factory. Harvard Business Review, 63(5), 142–150.
Morawski, M. (2005). Zarządzanie wiedzą w perspektywie personalnej. W: K. Perechuda (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWN.
Nkomo, S. M. (1988). Strategic Planning for Human Resources — Let’s Get Started. Long Range Planning, (1), 66–72, https://doi.org/10.1016/0024-6301(88)90060-x.
Nonaka, I., Takeuchi, H. (2004). Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr.
Pfohl, H. Ch. (1998). Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Poznań: Biblioteka Logistyka.
Pienaar, W. J., Vogt, J. J. (2015). Business logistics management: A value chain perspective. Southern Africa: Oxford University Press.
Pocztowski, A. (2004). Funkcja personalna w przedsiębiorstwach w nowej gospodarce. W: Z. Wiśniewski, A. Pocztowski (red.). Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Pocztowski, A. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi Strategie — Procesy — Metody. Warszawa: PWE.
Rostkowski, T., Danilewicz, D., Mrzygłód, J., Rapacka, M., Szczęsna, A. (2005). Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Difin.
Schulz, T. W. (1987). Education and Population Quality [w:] G. Psacharopoulos (red.), Economics of Education. Research and Studies. Oxford: Pergamon Press.
Sitek, E. (1997). Strategia rozwoju w ujęciu zasobowej teorii firmy. Warszawa: Wydawnictwo KeyText sp. z o.o.
Staniewski, M. W. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: VIZJA PRESS & IT.
Szałkowski, A. (red.) (2006). Podstawy zarządzania personelem. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Szymczak, M. (red.). (1998). Słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.
Szymonik, A. (2011). Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. Część 2. Warszawa: Difin.
Thierry, D., Sauret, C. (1994). Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Wawak, S. (2006). Zarządzanie jakością — teoria i praktyka. Gliwice: Wydawnictwo Helion.