Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Dr inż. Grzegorz Wesołowski
ORCID: 0000-0002-4111-8414

Adiunkt w Katedrze Zarządzania Pracownikami w Organizacji w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Jego zainteresowania naukowe i badawcze skupiają się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem wizerunkiem (w szczególności wizerunkiem przedsiębiorstw i wizerunkiem produktów), zarządzaniem marketingowym oraz szeroko rozumianym marketingiem. Autor wielu publikacji naukowych obejmujących artykuły naukowe, rozdziały monografii oraz współautorstwo monografii.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2023.9.4
JEL: M31

Obecnie konsumenci zwracają coraz większą uwagę na kwestie związane z ekologią. Jednocześnie wzrasta poziom ich świadomości na temat wpływu podejmowanych przez nich decyzji zakupowych na środowisko naturalne i klimat. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród młodych konsumentów. Celem artykułu jest przedstawienie czynników warunkujących podejmowanie decyzji zakupowych dotyczących produktów ekologicznych oraz ich konwencjonalnych odpowiedników przez młodych nabywców. Artykuł ma charakter badawczy. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w formie badania ankietowego na grupie 520 respondentów. Wyniki przeprowadzonych analiz umożliwiły wyodrębnienie dwóch czynników głównych, które stanowiły istotne determinanty zakupu produktów ekologicznych przez młodych nabywców – czynnika atrybutowego i czynnika relacyjno-promocyjnego.

Słowa kluczowe: produkty ekologiczne; decyzje zakupowe; młodzi nabywcy
DOI: 10.33226/1231-7853.2021.5.3
JEL: M31, O31

Artykuł poświęcony jest tematyce innowacji produktowych i marketingowych na krajowym rynku produktów spożywczych. Jego celem jest przedstawienie opinii nabywców na temat wybranych innowacyjnych rozwiązań produktowych i marketingowych wykorzystywanych na rynku żywności. Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna powstała w oparciu o analizę literaturową, natomiast w części empirycznej zaprezentowano wyniki badań ilościowych. Przeprowadzone badania wskazują, że tworzenie nowych wyrobów będących kombinacjami produktowymi (uwzględniających produkt materialny i niematerialny) zostało pozytywnie ocenione przez ankietowanych.

Słowa kluczowe: nowy produkt spożywczy; innowacja produktowa; innowacja marketingowa