Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Nowa wartość konkurencyjna

Ksenia Buglewicz
ISBN: 978-83-208-2264-9
Liczba stron: 186
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90
Zapytaj

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją coraz szerzej wdrażaną w zarządzaniu firmami. Ogólnie polega ona na połączeniu działań mających budować przewagę konkurencyjną z podejmowaniem inicjatyw korzystnych dla otoczenia firmy i środowiska. Autorka przedstawiła: powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji.

 

Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza ekonomii, zarządzania, marketingu, a także socjologii i dziennikarstwa. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców oraz specjalistów w zakresie public relations.

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Początki dziedziny CSR i jej transformacje
1.1. Powstanie i ewolucja CSR
1.1.1. CSR 1.0, czyli emisja informacji i budowanie świadomości społecznej w sposób pasywny
1.1.2. CSR 2.0, czyli początek dialogu i interakcji, z naciskiem na transparentność i uczciwość działań
1.1.3. CSR 3.0, czyli budowanie świadomości przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości informowania, przekraczaniu granic geograficznych, wiekowych, socjospołecznych oraz angażowaniu interesariuszy
1.1.4. Wykorzystanie mediów społecznościowych w realizacji CSR
1.2. Perspektywy postrzegania dziedziny CSR i jej charakterystyka w kontekście innych instrumentów biznesowych
1.3. Podsumowanie

 

2. CSR w perspektywie międzynarodowej
2.1. CSR jako ważny element polityki Unii Europejskiej
2.2. CSR w kontekście międzykulturowej komunikacji
2.3. CSR jako Public Social Responsibility — działania CSR w kontekście implementacji w strukturach administracji publicznej
2.4. Międzynarodowa normalizacja zagadnień Społecznej Odpowiedzialności Biznesu — standaryzacja ISO
2.5. Społeczna odpowiedzialność jako czynnik zwiększający wartość giełdową i rynkową przedsiębiorstw
2.6. Podsumowanie

 

3. Raportowanie — ważny element działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności
3.1. Międzynarodowe wytyczne dotyczące raportowania — Global Reporting Initiative oraz Communication on Progress
3.1.1. Global Reporting Initiative
3.1.2. Communication on Progress
3.2. Raport zrównoważonego rozwoju — struktura i zastosowanie
3.2.1. Idea tworzenia raportów
3.2.2. Funkcje raportu
3.2.3. Opracowanie koncepcji raportu
3.2.4. Komponenty raportu
3.3. Podsumowanie

 

4. Analiza badań o stanie wdrażania polityki CSR w Polsce
4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu w świadomości polskiego społeczeństwa, przedsiębiorców i pracowników
4.1.1. CSR w opinii przedsiębiorców
4.1.2. CSR zdaniem pracowników
4.1.3. Czym dla społeczeństwa jest CSR
4.2. Implementacja CSR w polskich przedsiębiorstwach
4.3. Raportowanie CSR w Polsce
4.4. Ewolucja polskiego CSR na przestrzeni lat 2007–2015 — synteza
4.5. Podsumowanie

 

5. Wpływ CSR na kształtowanie wizerunku organizacji
5.1. Zasady budowania wizerunku organizacji
5.2. Istota spójności wizerunkowej
5.3. Budowanie i utrwalanie wizerunku, czyli dobre praktyki w obszarze realizowania polityki CSR na przykładzie Grupy Żywiec — studium przypadku
5.4. Podsumowanie

 

6. Społeczna odpowiedzialność biznesu w opinii polskich internautów — badanie sondażowe
6.1. Nastawienie konsumentów względem CSR oraz odpowiedzialnego rynku
6.2. Podsumowanie

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł