Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Ciemna strona marketingu

Jarosław Woźniczka
ISBN: 978-83-208-2531-2
Liczba stron: 672
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
109.90 zł
93.42
Najniższa cena z 30 dni: 93.42
liczba egzemplarzy:

Posługując się prostą metaforą, można stwierdzić, że zarówno w podręcznikach, jak i w praktyce rynkowej prezentowana jest zwykle jasna strona marketingu. Przejawia się ona m.in. w nastawieniu przedsiębiorstw na zaspokajanie potrzeb nabywców, dostarczaniu im użytecznych produktów, oferowaniu ich na korzystnych warunkach i zapewnianiu odpowiedniego poziomu obsługi. Marketing ma jednak także swoją ciemną stronę. Za pomocą tego określenia opisuje się wszystkie te działania rynkowe, które można uznać za nieetyczne, nielegalne, nieuczciwe, oszukańcze czy manipulacyjne, a których efektem jest powstawanie różnego rodzaju szkód dla nabywców, konkurentów i konkurencji, środowiska naturalnego lub innych grup interesariuszy.

Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im.

 

WSTĘP

1. ODKRYWANIE CIEMNEJ STRONY MARKETINGU

1.1. Jasna i ciemna strona marketingu
1.2. Cele, zakres i metoda opracowania

2. CIEMNA STRONA BADAŃ MARKETINGOWYCH

2.1. Badania marketingowe, ich zakres i znaczenie
2.2. Badania marketingowe jako pole nadużyć
2.3. Asymetria informacji między sprzedawcami a nabywcami
2.4. Manipulowanie wynikami badań i dezinformowanie odbiorców
2.5. Nieetyczne praktyki badawcze
2.6. Badania marketingowe a ochrona prywatności
2.7. Testowanie produktów na zwierzętach

3. CIEMNA STRONA PRODUKTU

3.1. Produkt jako zasadniczy element oferty rynkowej przedsiębiorstwa
3.2. Szkodliwe produkty
3.3. Produkty z wadami
3.4. Podróbki i kopie produktów
3.5. Skracanie czasu używania produktu
3.6. Zwodnicze opakowanie

4. CIEMNA STRONA CENY I PROMOCJI SPRZEDAŻY

4.1. Cena i promocja sprzedaży jako narzędzia marketingu
4.2. Uczciwe i nieuczciwe ceny
4.3. Nieuczciwe i kontrowersyjne praktyki cenowe
4.4. Wojny i zmowy cenowe
4.5. Oszukańcza promocja sprzedaży
4.6. Ciemna strona handlowej promocji sprzedaży

5. CIEMNA STRONA SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA

5.1. Znaczenie sprzedaży i obsługi klienta w marketingu
5.2. Etyka sprzedaży
5.3. Manipulacyjne techniki sprzedaży osobistej
5.4. Nieuczciwe praktyki sprzedażowe
5.5. Korupcja w sprzedaży
5.6. Zwodniczy telemarketing
5.7. Nieuczciwa sprzedaż bezpośrednia
5.8. Ciemna strona obsługi klienta

6. CIEMNA STRONA ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z KLIENTAMI

6.1. Zakres, znaczenie i narzędzia zarządzania relacjami z klientami
6.2. Błędy i wypaczenia w zarządzaniu relacjami z klientami
6.3. Faworyzowanie i dyskryminowanie klientów
6.4. Frustrujące programy lojalnościowe

7. CIEMNA STRONA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

7.1. Komunikacja marketingowa jako narzędzie marketingu
7.2. Oszukiwanie w komunikacji marketingowej
7.3. Zwodnicza i nieuczciwa reklama
7.4. Ciemna strona komunikacji marketingowej w Internecie
7.5. Ukryty marketing
7.6. Komunikacja marketingowa wyrobów alkoholowych i tytoniowych
7.7. Greenwashing

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA 

Jarosław Woźniczka

Pracownik naukowy i nauczyciel akademicki w Katedrze Zarządzania Marketingowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autor lub współautor publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz podręczników, w tym m.in. książek: Marketing. Jak to się robi (Ossolineum, 1992), Strategiczne planowanie marketingowe (PWE, 1995), Efekty reklamy i ich pomiar (Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2011), Zarządzanie marketingiem (Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2014) oraz Ciemna strona marketingu (PWE, 2023).

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł