Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Opakowanie jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Zarządzanie opakowaniem w przedsiębiorstwie

Monika Ratajczyk
ISBN: 978-83-208-2484-1
eISBN: 978-83-208-2485-8
Liczba stron: 368
Rok wydania: grudzień 2021
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
69.90
Zapytaj

W publikacji chciałam usystematyzować dotychczasową wiedzę o opakowaniu, a także zaktualizować ją o te obszary, które dotychczas nie były uwzględniane w rozpoznaniu naukowym. Jednoczenie nie uzurpuję sobie prawa, aby powiedzieć, że jest to najbardziej kompletne, jak i najbardziej aktualne dzieło, które znajduje się obecnie na rynku, gdyż ze swojego doświadczenia – zarówno jako naukowiec, jak i praktyk – doskonale zdaję sobie sprawę ze złożoności zjawiska, które starałam się uchwycić. Niemniej tą publikacją chciałabym przywrócić opakowaniu należną mu uwagę w obszarze nauk o zarządzaniu i marketingu, a także zainteresować tym tematem zarówno środowisko naukowe, jak i praktyków biznesu, pobudzając do dalszej eksploracji tematu, a także wymiany doświadczeń. Mam też nadzieję, że uda mi się zmniejszyć dysproporcje w postrzeganiu opakowań przez te dwa środowiska i trochę je do siebie zbliżyć. Mnie samej, jako młodemu naukowcowi i praktykowi, trudno było pogodzić te dwie perspektywy (naukową i biznesową), a usystematyzowanie tych zagadnień na tyle, aby podjąć się ich publikacji, zajęło mi kilka lat. 
 

Autorka

 

Patronat:

Marketer+
 

 

Wstęp 

Rozdział 1. Opakowanie w marketingowym piśmiennictwie naukowym 

1.1. Ewolucja roli opakowania w działalności przedsiębiorstw 
1.2. Klasyfikacja i funkcje opakowań 
1.3. Miejsce opakowania w zarządzaniu i marketingu – przegląd literatury 
1.3.1. Opakowanie jako element strategii produktu 
1.3.2. Opakowanie jako instrument strategii marketingowej przedsiębiorstwa 
1.3.3. Opakowanie jako instrument komunikacji marketingowej marki z konsumentem 
1.3.3.1. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marketingowej 
1.3.3.2. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marki 
1.3.4. Opakowanie w strategii biznesowej przedsiębiorstwa 
1.4. Projektowanie opakowań 
1.4.1. Wymogi zewnętrzne projektowania opakowania
1.4.2. Wymogi wewnętrzne projektowania opakowania 
1.4.3. Proces projektowania opakowania w przedsiębiorstwie 
1.5. Podsumowanie 

Rozdział 2. Oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe konsumentów – stan badań 

2.1. Zakupy racjonalne a emocjonalne 
2.2. Determinanty zachowań konsumenckich
2.3. Rola opakowania w decyzjach zakupowych konsumentów 
2.4. Percepcja opakowania przez konsumenta 
2.4.1. Identyfikacja oraz postrzeganie marki przez opakowanie 
2.4.2. Opakowania w relacji do produktu, ceny, dystrybucji i promocji 
2.4.3. Wpływ elementów składowych opakowania na zachowania konsumenta 
2.5. Opakowanie i jego design jako źródło emocji i doznań konsumentów 
2.6. Funkcje i postrzegana wartość opakowania a potrzeby i wymagania konsumentów 
2.7. Opakowanie jako platforma komunikacji i edukacji konsumentów 
2.8. Wyzwania stojące w XXI wieku przed opakowaniem jako cichym sprzedawcą 

Rozdział 3. Znaczenie opakowania na rynku – wyniki badań własnych 

3.1. Metodyka badań własnych 
3.1.1. Proces badawczy 
3.1.2. Charakterystyka prób badawczych 
3.1.3. Instrumenty pomiarowe 
3.2. Rola opakowania w procesie zakupowym 
3.2.1. Uświadomione a nieuświadomione oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe 
3.2.2. Opakowanie w decyzjach zakupowych konsumentów 
3.3. Propozycja typologii konsumentów ze względu na wrażliwość na opakowanie 
3.4. Nieuwolniony potencjał opakowania – badania strony podażowej 

Zakończenie 
Studia przypadków 
Bibliografia 
Załączniki 
Spis rysunków, wykresów i tabel 

Monika Ratajczyk
Monika Ratajczyk

Monika Ratajczyk – doktor nauk o zarządzaniu i jakości, pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Metod Badawczych Zarządzania na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i praktyk realizująca badania stosowane na zlecenie najróżniejszych polskich i zagranicznych podmiotów. Jest entuzjastką nieszablonowego myślenia, specjalizującą się w badaniach jakościowych oraz opartych na metodyce design thinking. Patrzy na świat wielowymiarowo, starając się uchwycić rzeczywistość taką, jaka ona jest. Fascynuje ją konsument i to, co go otacza. Od 10 lat przedmiotem jej szczególnego zainteresowania są opakowania produktów w działalności biznesowej przedsiębiorstw, a także ich wpływ na preferencje, decyzje i zachowania konsumentów. Wierzy, że nieustanne zadawanie pytań prowadzi do odkrywania nieoczywistych możliwości, te zaś pomagają projektować i rozwijać rozwiązania, z których korzystać może nie tylko nauka, ale także biznes. Jest autorką ponad 40 opracowań o charakterze naukowym i stosowanym. 

 

Kurier 14 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł