Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Retail 4.0. 10 zasad handlu detalicznego w erze cyfrowej

Philip Kotler, Giuseppe Stigliano
ISBN: 978-83-208-2477-3
Liczba stron: 208
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Tłum.: Anna Bianchi
54.90 zł
46.67
Najniższa cena z 30 dni: 46.67
liczba egzemplarzy:

Rewolucja technologiczna ostatnich kilkudziesięciu lat zmieniła wiele założeń, na których opierał się świat handlu detalicznego. Oczekiwania klientów rozwijają się z prędkością cyfrową: kupujący pragną coraz bardziej angażujących, spersonalizowanych doświadczeń. Informacje krążą z niezwykłą szybkością, rynek stał się bardziej poziomy, integracyjny i społeczny, a podróż klienta jest coraz mniej liniowa i przewidywalna. Ten, kto wcześniej był tylko „odbiorcą” kampanii marketingowych i komunikacyjnych, dziś staje się ich twórcą. Wiele firm postrzega to jako problem, a nawet „apokalipsę handlu detalicznego”, ale inne – jako niezwykłą okazję. Książka ma na celu przedstawienie ram interpretacyjnych do zrozumienia konsekwencji transformacji cyfrowej dla handlu detalicznego i skutecznego zarządzania nią.

Tezy i zasady zawarte w Retail 4.0 są wzbogacone o praktyczne wskazówki. Autorzy konfrontują swój punkt widzenia z prezesami i top menedżerami międzynarodowych firm, takich jak Amazon, Autogrill, Boggi, Bridgestone, Brooks Brothers, Brunello Cucinelli, Campari Group, Carrefour, Coccinelle, Disneyland Paris, Eataly, Henkel, HSBC, KIKO Milano, La Martina, Levi Strauss & Co., Marks & Spencer, Moleskine, Mondadori Retail, Natuzzi, Safilo Group, SEA Aeroporti di Milano, Shiseido Group. W książce opisano też 11 polskich start-upów, które będą napędzać innowacje w handlu detalicznym. 

 

Przedmowa do wydania polskiego

Wstęp

ERA CYFROWA

Armagedon?
Ewolucja ścieżki zakupowej klienta w erze cyfrowej
Data is the new oil

10 ZASAD RETAIL 4.0

1. Bądź niewidzialny
2. Bądź płynny
3. Bądź destynacją
4. Bądź lojalny
5. Bądź osobisty
6. Bądź kuratorem
7. Bądź ludzki
8. Bądź bezgraniczny
9. Bądź wykładniczy
10. Bądź odważny

PUNKT WIDZENIA RYNKU

Amazon – Mariangela Marseglia 
Autogrill – Gianmario Tondato 
Boggi – Paolo Selva 
Bridgestone – Stefano Parisi 
Brooks Brothers – Luca Gastaldi 
Brunello Cucinelli – Francesco Bottigliero 
Campari Group – Bob Kunze-Concewitz 
Carrefour – Grégoire Kaufman 
Coccinelle – Andrea Baldo 
Disneyland Paris – Juliette Bron 
Eataly – Oscar Farinetti 
Henkel – Rahmyn Kress 
HSBC – Charlie Nunn 
KIKO Milano – Cristina Scocchia 
La Martina – Enrico Roselli 
Levi Strauss & Co. – Lucia Marcuzzo 
Marks & Spencer – Simon Friberg Andersen 
Moleskine – Arrigo Berni 
Mondadori Retail – Pierluigi Bernasconi 
Natuzzi – Nazzario Pozzi 
Safilo Group – Angelo Trocchia 
SEA Aeroporti di Milano – Pietro Modiano 
Shiseido Group – Alberto Noè 

Wnioski

11 POLSKICH STARTUPÓW, KTÓRE BĘDĄ NAPĘDZAĆ INNOWACJE W HANDLU DETALICZNYM

Podziękowania

Philip Kotler

Honorowy profesor marketingu międzynarodowego w J.L. Kellogg Graduate School of Management przy Northwestern University. Studia ekonomiczne ukończył na uniwersytecie w Chicago, pracę doktorską z ekonomii obronił w Massachussetts Institute of Technology. Ph. Kotler jest autorem książki Marketing Managment: Analysis, Planning, Implementation and Control, wydanej przez Prentice Hall (polskie wydanie: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994), oraz kilku innych cieszących się powodzeniem książek. Napisał także ponad 100 artykułów do wiodących czasopism naukowych. Jest jedyną osobą, która trzykrotnie uzyskała nagrodę Alpha Kappa Psi za najlepszy artykuł opublikowany w danym roku w „Journal of Marketing”.
Wśród licznych wyróżnień, które otrzymał Ph. Kotler, można wymienić nagrodę im. Paula D. Converse’a, przyznaną przez AMA (Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu) za „wyróżniający wkład do nauki marketingu”, oraz tytuł Marketer of the Year nadany wraz z nagrodą im. Stuarta Hendersona Britta.
W 1985 r. Ph. Kotler został laureatem dorocznej nagrody za wyróżniającą się działalność edukacyjną, przyznawanej przez AMA oraz pierwszym laureatem nazwanej jego imieniem nagrody za osiągnięcia w marketingu służby zdrowia. Ph. Kotler był także dyrektorem AMA oraz konsultantem w sprawach strategii marketingowej w wielu firmach w USA i w innych krajach.

Giuseppe Stigliano

Jest wykładowcą przedmiotu Retail Marketing Innovation na kilkudziesięciu włoskich uczelniach i w szkołach biznesu. CEO w największej grupie marketingowo-komunikacyjnej na świecie - WPP z siedzibą w Londynie. Jako CEO kieruje zespołem ponad 200 osób. Podczas swojej kariery założył wiele firm i prowadził działalność doradczą dla firm krajowych i międzynarodowych. Autor licznych artykułów naukowych, regularnie prowadzi szkolenia na temat innowacji w biznesie i transformacji cyfrowej. Współautor - z międzynarodowym guru marketingu Philipem Kotlerem - książki „Retail 4.0. 10 regole per l’Era digitale”, wydanej przez Mondadori.

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł