Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji. Aspekty teoretyczno-metodologiczne i praktyczne

Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji. Aspekty teoretyczno-metodologiczne i praktyczne

Redakcja naukowa Marek Lisiński
ISBN: 978-83-208-1914-4
Dostępność: Produkt niedostępny
Liczba stron: 408
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: twarda
Format: 162x237

Doskonalenie instytucji stanowi jeden z kluczowych obszarów warunkujących jej sprawne funkcjonowanie. W książce przedstawiono system audytu wewnętrznego jako koncepcję zarządzania i instrument doskonalenia instytucji przez wyeksponowanie funkcji kontrolnej i doradczej audytu. System audytu wewnętrznego może być stosowany we wszystkich podmiotach prowadzących działalność społeczno-gospodarczą.
Książka składa się z dwóch powiązanych ze sobą części. W części pierwszej przedstawiono podstawy teoretyczno-metodologiczne audytu wewnętrznego (istotę audytu i systemu audytu wewnętrznego, jego klasyfikację, formy organizacyjne oraz metodyki stosowania), natomiast w części drugiej przybliżono praktykę wykorzystania audytu wewnętrznego.


Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów MBA oraz studiów podyplomowych, a także uczestników kursów doskonalących wiedzę z zakresu audytu wewnętrznego.
Książka została przygotowana przez zespół pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest ona efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej i dydaktycznej autorów, dotyczącej audytu wewnętrznego jako koncepcji zarządzania. Działalność pracowników Katedry koncentruje się bowiem wokół problematyki metodologii nauk o zarządzaniu, zarządzania strategicznego oraz audytu wewnętrznego. W dociekaniach badawczych przeważają aspekty użytkowe oparte na podstawach teoretycznych i metodologicznych zarządzania jako dyscypliny naukowej.

SPIS TREŚCI

 

Wprowadzenie
 
Część I: Podstawy teoretyczno-metodologiczne audytu wewnętrznego
 
Rozdział 1. Istota audytu wewnętrznego
1.1. Pojęcie kontroli i jej formy
1.2. Geneza i rozwój audytu wewnętrznego
1.3. Zakres pojęciowy audytu wewnętrznego
 
Rozdział 2. Audyt wewnętrzny jako koncepcja zarządzania
2.1. Cechy współczesnych koncepcji zarządzania
2.2. Analiza audytu wewnętrznego w świetle dorobku nauk o zarządzaniu
2.3. Audyt wewnętrzny w ocenie badań empirycznych
2.4. Podstawowe wytyczne formułowania systemu audytu wewnętrznego jako koncepcji zarządzania
 
Rozdział 3. Systemowe ujęcie audytu wewnętrznego
3.1. Założenia systemu audytu wewnętrznego
3.2. Charakterystyka systemu audytu wewnętrznego
3.3. Struktura systemu audytu wewnętrznego
 
Rozdział 4. System audytu wewnętrznego jako instrument doskonalenia instytucji
4.1. Instytucja jako obiekt doskonalenia
4.2. Obszary ryzyka w systemie audytu wewnętrznego
4.3. System audytu wewnętrznego a inne instrumenty doskonalenia instytucji
4.4. Klasyfikator problemów systemu audytu wewnętrznego
 
Rozdział 5. Formy organizacyjne systemu audytu wewnętrznego
5.1. Przesłanki tworzenia rozwiązań´ organizacyjnych systemu audytu wewnętrznego
5.2. Rozwiązania organizacyjne systemu audytu wewnętrznego
5.3. Miejsce i rola jednostki organizacyjnej systemu audytu wewnętrznego w różnych rozwiązaniach strukturalnych
 
Rozdział 6. Ogólna metodyka systemu audytu wewnętrznego
6.1. Zasady budowy i funkcjonowania systemu audytu wewnętrznego
6.2. Podejścia do formułowania i wdrażania systemu audytu wewnętrznego jako strategii funkcjonalnej instytucji
6.3. Kompleksowe procesy badawcze wykorzystywane w systemie audytu wewnętrznego
 
Rozdział 7. Szczegółowa metodyka sytemu audytu wewnętrznego
7.1. Procedury realizacji systemu audytu wewnętrznego
7.2. Grupy metod wykorzystywane w systemie audytu wewnętrznego
7.3. Dokumentacja stosowana w systemie audytu wewnętrznego
 
Cześć II: Wykorzystanie audytu wewnętrznego w rozwiązywaniu problemów praktycznych
 
Rozdział 8. Audyt strategiczny
8.1. Ujęcia, definicje i zakres audytu strategicznego
8.2. Audyt wewnętrzny misji Banku ABC – procedura realizacji funkcji kontrolnej
8.3. Audyt wewnętrzny misji Banku ABC – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Rozdział 9. Audyt operacyjny
9.1. Zagadnienia teoretyczne audytu operacyjnego
9.2. Audyt wewnętrzny procesu produkcyjnego w przedsiębiorstwie Karczma Polska – procedura realizacji funkcji kontrolnej
9.3. Audyt wewnętrzny procesu produkcyjnego w przedsiębiorstwie Karczma Polska – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Rozdział 10. Audyt struktury organizacyjnej
10.1. Charakterystyka audytu struktury organizacyjnej
10.2. Audyt wewnętrzny struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa Super Blank – procedura realizacji funkcji kontrolnej
10.3. Audyt wewnętrzny struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa Super Blank – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Rozdział 11. Audyt personalny
11.1. Geneza i rozwój audytu personalnego
11.2. Audyt wewnętrzny procesu oceniania pracowników w Powiatowym Urzędzie Pracy – procedura realizacji funkcji kontrolnej
11.3. Audyt wewnętrzny procesu oceniania pracowników w Powiatowym Urzędzie Pracy – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Rozdział 12. Audyt marketingowy
12.1. Zagadnienia teoretyczne audytu marketingowego
12.2. Audyt wewnętrzny mikrootoczenia przedsiębiorstwa Agropol – procedura realizacji funkcji kontrolnej
12.3. Audyt wewnętrzny mikrootoczenia przedsiębiorstwa Agropol – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Rozdział 13. Audyt logistyczny
13.1. Teoretyczne aspekty audytu logistycznego
13.2. Audyt wewnętrzny konkurencyjności logistyki przedsiębiorstwa Alfa – procedura realizacji funkcji kontrolnej
13.3. Audyt wewnętrzny konkurencyjności logistyki przedsiębiorstwa Alfa – procedura realizacji funkcji doradczej
 
Bibliografia

Odbiór osobisty 0 zł
Kurier 14 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki dla zamówień od 200 zł
Polecamy