Zarządzanie jakością w projekcie
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Zarządzanie jakością od wielu lat było przedstawiane w standardach i publikacjach naukowych jako jeden z istotnych aspektów projektu. Prowadzone w tym zakresie badania sugerują jednak, że deklaracje autorów standardów w niewielkim stopniu odpowiadają projektowej rzeczywistości. W praktyce bowiem obserwuje się, że na jakość brakuje czasu. Ważniejsze są przekroczony budżet, niedotrzymany harmonogram czy „gaszenie pożarów”.
W podjętych badaniach, których efektem jest ta monografia, skupiono się na poszukiwaniu istniejących rozwiązań oraz wypracowaniu spójnej koncepcji zarządzania jakością w projekcie. Dążono przy tym do integracji różnych szkół zarządzania jakością oraz wielu podejść do zarządzania projektami, aby wyodrębnić dobre praktyki – niezależnie od źródła ich pochodzenia.
Zarządzanie jakością w projektach było dotychczas badane wycinkowo, w odniesieniu do wybranych standardów, metodyk, metod lub technik. W literaturze brakuje badań, które wielowymiarowo pokazywałyby, jak kierownicy i członkowie zespołów projektowych faktycznie zarządzają jakością. Rozmowy przeprowadzone z doświadczonymi menedżerami projektów przekonują, że jakość nie jest traktowana jako kluczowy aspekt zarządzania projektami.
Monografia integruje dostępną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w projekcie, a jednocześnie pokazuje dalsze potrzebne kierunki badań. Wynikają one z istnienia zarówno luk wykrytych w ramach badań dorobku naukowego, jak i niedostatków zidentyfikowanych w trakcie badania ponad pięciuset kierowników i członków zespołów projektowych.
Wstęp
Rozdział 1
Współczesne podejście do jakości w projekcie
1.1. Cztery wymiary jakości projektu
1.2. Zasady zarządzania jakością
1.3. Ekonomiczne aspekty jakości
1.4. Standardy projektowe a zarządzanie jakością
1.5. Jakość 4.0 a zarządzanie projektem
Rozdział 2
Rola zarządzania jakością w projekcie
2.1. Jakość a pozostałe obszary projektu
2.2. Zarządzanie wymaganiami w projekcie
2.3. Planowanie z punktu widzenia jakości
2.4. Monitorowanie i zapewnienie jakości
2.5. Plan zarządzania jakością
Rozdział 3
Osiąganie jakości w zespole projektowym
3.1. Organizacja zespołu projektowego
3.2. Relacje w zespole projektowym
3.3. Praca w zespole projektowym
Rozdział 4
Wybrane metody i techniki zarządzania jakością
4.1. Klasyfikacja metod i technik zarządzania jakością w projekcie
4.2. Metody i techniki jakości organizacji
4.3. Metody i techniki jakości projektowanej
4.4. Metody i techniki jakości procesu
4.5. Metody i techniki jakości rezultatów
Rozdział 5
Praktyki zarządzania jakością w projekcie
5.1. Metodyka badań
5.2. Charakterystyka próby badawczej
5.3. Postrzeganie jakości przez członków zespołów projektowych
5.4. Zarządzanie wymaganiami w projekcie
5.5. Kryteria oceny jakości w projekcie
5.6. Zarządzanie zespołem projektowym w kontekście jakości
5.7. Metody i techniki stosowane w projektach
5.8. Podsumowanie badań empirycznych
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |