Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Zarządzanie jakością w projekcie

Sławomir Wawak
ISBN: 978-83-208-2548-0
Liczba stron: 234
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
69.90 zł
59.42
Najniższa cena z 30 dni: 59.42
liczba egzemplarzy:

Zarządzanie jakością od wielu lat było przedstawiane w standardach i publikacjach naukowych jako jeden z istotnych aspektów projektu. Prowadzone w tym zakresie badania sugerują jednak, że deklaracje autorów standardów w niewielkim stopniu odpowiadają projektowej rzeczywistości. W praktyce bowiem obserwuje się, że na jakość brakuje czasu. Ważniejsze są przekroczony budżet, niedotrzymany harmonogram czy „gaszenie pożarów”.

W podjętych badaniach, których efektem jest ta monografia, skupiono się na poszukiwaniu istniejących rozwiązań oraz wypracowaniu spójnej koncepcji zarządzania jakością w projekcie. Dążono przy tym do integracji różnych szkół zarządzania jakością oraz wielu podejść do zarządzania projektami, aby wyodrębnić dobre praktyki – niezależnie od źródła ich pochodzenia. 

Zarządzanie jakością w projektach było dotychczas badane wycinkowo, w odniesieniu do wybranych standardów, metodyk, metod lub technik. W literaturze brakuje badań, które wielowymiarowo pokazywałyby, jak kierownicy i członkowie zespołów projektowych faktycznie zarządzają jakością. Rozmowy przeprowadzone z doświadczonymi menedżerami projektów przekonują, że jakość nie jest traktowana jako kluczowy aspekt zarządzania projektami.
Monografia integruje dostępną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w projekcie, a jednocześnie pokazuje dalsze potrzebne kierunki badań. Wynikają one z istnienia zarówno luk wykrytych w ramach badań dorobku naukowego, jak i niedostatków zidentyfikowanych w trakcie badania ponad pięciuset kierowników i członków zespołów projektowych.

 

Wstęp                                                                                                                                                 

Rozdział 1
Współczesne podejście do jakości w projekcie
                                                                       

1.1. Cztery wymiary jakości projektu                                                                                          

1.2. Zasady zarządzania jakością                                                                                                

1.3. Ekonomiczne aspekty jakości                                                                                               

1.4. Standardy projektowe a zarządzanie jakością                                                                  

1.5. Jakość 4.0 a zarządzanie projektem                                                                                    

Rozdział 2
Rola zarządzania jakością w projekcie                                                                                       

2.1. Jakość a pozostałe obszary projektu                                                                        

2.2. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                              

2.3. Planowanie z punktu widzenia jakości                                                                                

2.4. Monitorowanie i zapewnienie jakości                                                                                  

2.5. Plan zarządzania jakością                                                                                                     

Rozdział 3
Osiąganie jakości w zespole projektowym                                                                               

3.1. Organizacja zespołu projektowego                                                                                      

3.2. Relacje w zespole projektowym                                                                                            

3.3. Praca w zespole projektowym                                                                                    

Rozdział 4
Wybrane metody i techniki zarządzania jakością                                                                   

4.1. Klasyfikacja metod i technik zarządzania jakością w projekcie                                   

4.2. Metody i techniki jakości organizacji                                                                       

4.3. Metody i techniki jakości projektowanej                                                                 

4.4. Metody i techniki jakości procesu                                                                             

4.5. Metody i techniki jakości rezultatów                                                                        

Rozdział 5
Praktyki zarządzania jakością w projekcie                                                                   

5.1. Metodyka badań                                                                                                          

5.2. Charakterystyka próby badawczej                                                                           

5.3. Postrzeganie jakości przez członków zespołów projektowych                            

5.4. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                  

5.5. Kryteria oceny jakości w projekcie                                                                           

5.6. Zarządzanie zespołem projektowym w kontekście jakości                                 

5.7. Metody i techniki stosowane w projektach                                                             

5.8. Podsumowanie badań empirycznych                                                                       

Zakończenie                                                                                                                          

Bibliografia                                                                                                                             

Spis tabel                                                                                                                                

Spis rysunków                                                                                                                       

 

Sławomir Wawak

Sławomir Wawak - dr hab., prof. UEK, pracownik naukowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W swoich badaniach porusza tematykę zarządzania jakością, procesami, projektami, a także bezpieczeństwem informacji. Aktywnie działa jako konsultant, trener oraz audytor, specjalizując się w projektowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania. 

 

 

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł