W celu wykorzystania potencjału oszczędności, który tkwi w obszarze zakupów, Philips dąży do doskonalenia strategii zakupowych na bazie wniosków płynących z oceny ich efektywności. W tym celu opracowano system ewaluacji strategii zakupowych na trzech poziomach: ostatecznego wpływu na wyniki gospodarcze firmy, efektywności procesów zakupowych, potencjału bazy dostawców. Zrównoważona Karta Wyników monitoruje bezpośredni wpływ strategii zakupowych na wyniki finansowe firmy, a zatem również na budowę jej przewagi konkurencyjnej. Drugie narzędzie oceny skuteczności przyjętych strategii w przedsiębiorstwie Philips, czyli model oceny efektywności procesów zakupowych bada, iż w danym okresie nastąpił wzrost zaawansowania kluczowych elementów zaopatrzenia. Dodatkowo Philips stosuje do badania skuteczności przyjętych strategii monitoring zmian potencjału dostawców. Genezą zastosowania tego typu mierników jest przekonanie menedżerów, iż dostawcy stanowią zewnętrzne zasoby przedsiębiorstwa. Zarządzający uważają, iż kluczowe kompetencje kontrahentów mają wpływ na konkurencyjność nabywcy.