Innowacje społeczne w teorii i praktyce
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Innowacje społeczne rozumiane jako projektowanie i wdrażanie nowych, kreatywnych sposobów zaspokajania potrzeb społecznych nabierają coraz większego znaczenia, wiążą się bowiem zarówno z dążeniem do racjonalizacji wydatków socjalnych państwa, jak i chęcią ciągłego podnoszenia dobrostanu społeczeństwa. Autorzy skupili uwagę na: współczesnych uwarunkowaniach i modelach procesów innowacyjnych, istocie innowacji społecznych i procesach ich tworzenia (m.in. z perspektywy rynku pracy), innowacjach społecznych dla osób mających 65 i więcej lat, upowszechnianiu innowacji społecznych, miejscu innowacji społecznych rozwoju regionów. Pracę uzupełniają studia przypadków zaczerpnięte z praktyki państw europejskich.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.
Spis treści
Wstęp
Część I. Perspektywa teoretyczna
1. Istota współczesnych innowacji — nowe spojrzenie (Joanna Machnik-Słomka)
1.1. Idea i uwarunkowania innowacji w XXI wieku
1.2. Nowe koncepcje innowacji
1.3. Modele otwarte procesów innowacyjnych w koncepcji zarządzania organizacjami
2. Innowacje społeczne w teorii nauk ekonomicznych (Joanna Wyrwa)
2.1. Pojęcie innowacji społecznych
2.2. Innowacje społeczne a innowacje technologiczne
2.3. Innowacje społeczne w strategii „Europa 2020”
3. Proces tworzenia innowacji społecznych (Iwona Lubimow-Burzyńska)
3.1. Kształtowanie się koncepcji innowacji społecznych
3.2. Determinanty rozwoju innowacji społecznych
3.3. Stymulowanie rozwoju innowacji społecznych
4. Innowacje społeczne sprzyjające włączeniu społecznemu — perspektywa rynku pracy (Anna Niewiadomska)
4.1. Rola innowacji społecznych w ograniczaniu wykluczenia społecznego
4.2. Innowacje społeczne w obszarze zatrudnienia
4.3. Mentoring — innowacyjne narzędzie budowy relacji międzypokoleniowej na rynku pracy
Część II. Praktyczne aspekty innowacji społecznych
5. Innowacje społeczne dla ludności 65+ w Polsce (Ewa Sobolewska-Poniedziałek)
5.1. Starzenie się i starość jako społeczno-ekonomiczny problem i wyzwanie
5.2. Identyfikacja potrzeb seniorów i sposoby ich zaspokajania
5.3. Tworzenie postaw przedsiębiorczych dla innowacji społecznych wśród seniorów
5.4. Seniorzy w społeczeństwie — rola i uwarunkowania
6. Marketingowy wymiar upowszechnienia innowacji społecznych (Anetta Barska)
6.1. Od marketingu społecznego do marketingu innowacji społecznych
6.2. Grupy docelowe odbiorców działań marketingowych
6.3. Narzędzia i instrumenty strategii upowszechniania innowacji społecznych
7. Innowacje społeczne w kontekście inteligentnego rozwoju regionów (Eulalia Skawińska, Romuald I. Zalewski)
7.1. Znaczenie innowacji społecznych w realizacji inteligentnego rozwoju regionu
7.2. Kapitał społeczny jako czynnik bazowy przedsiębiorczości społecznej
7.3. Wpływ innowacji społecznych na kształtowanie przewagi konkurencyjnej regionu
7.4. Rola NGO i organizacji lokalnych w tworzeniu innowacji społecznych
7.4.1. Organizacje pozarządowe, ich zadania i rola w tworzeniu innowacji społecznych
7.4.2. Innowacje społeczne jako wyzwanie dla NGO w Polsce
7.4.3. Crowdsourcing w poszukiwaniu innowacji społecznych
8. Innowacje społeczne w wymiarze europejskim — studia przypadku
8.1. Dobre praktyki w Europie Zachodniej (Janusz Śnihur)
8.2. Dobre praktyki w Europie Środkowej (Renata Manacka)
8.3. Inicjatywy innowacji społecznych w Polsce (Piotr Bromber)
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |
Innowacje w organizacji
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 162x237