Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Cyfrowy marketing

Grzegorz Chodak, Adam Dzidowski, Karolina Małagocka
ISBN: 978-83-208-2653-1
Rok wydania: 2025
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
99.90
Zapytaj

W erze cyfrowej marketing uległ głębokim przemianom, zmieniając się pod wpływem dynamicznego rozwoju technologii, internetu i nowych modeli komunikacji. Cyfryzacja nie tylko wpłynęła na sposób, w jaki przedsiębiorstwa promują swoje produkty i usługi, ale również na samą naturę ich relacji z klientami. Marketing cyfrowy stał się kluczowym elementem strategii biznesowych, integrując tradycyjne rozwiązania z innowacyjnymi technologiami, które pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, personalizację ofert oraz budowanie długotrwałych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Równolegle do transformacji technologicznej społeczne oczekiwania wobec ofert przedsiębiorstw również uległy zmianie. Dzisiejszy konsument, dzięki dostępowi do ogromnej ilości informacji oraz możliwościom interakcji z firmami w czasie rzeczywistym, przyjął bardziej aktywną postawę w procesach zakupowych. Współczesne strategie marketingowe muszą więc uwzględniać nie tylko charakterystyki produktów i usług, ale także wartości, które marki komunikują. Konsumenci coraz częściej wybierają firmy, które wykazują odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, co zmusza przedsiębiorstwa do włączania zrównoważonych praktyk do swoich działań. Cyfrowy marketing przekształca się w narzędzie nie tylko sprzedażowe, ale także komunikacyjne i edukacyjne, budując szeroki most między biznesem a społeczeństwem.

 

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników obejmuje szeroką problematykę marketingu cyfrowego. Rozważania zawarte w książce dotyczą zarówno rynku konsumpcyjnego, jak i przemysłowego, tak więc mają charakter uniwersalny. Autorzy wybrali najistotniejsze ich zdaniem zagadnienia z omawianej tematyki, które przedstawili w dwunastu rozdziałach.

Grzegorz Chodak
Grzegorz Chodak

Grzegorz Chodak jest doktorem habilitowanym i profesorem Politechniki Wrocławskiej. Pracuje na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji w Katedrze Sztucznej Inteligencji. Z Politechniką Wrocławska jest zawodowo związany od 2001 r. Współpracuje z jednostkami otoczenia gospodarczego jako konsultant w obszarze marketingu cyfrowego, w tym audytor SEO. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych Executive MBA Polsko Amerykańskiej Szkoły Biznesu. Prowadzi badania naukowe w obszarze handlu elektronicznego, marketingu internetowego, zarządzania logistycznego oraz zastosowań sztucznej inteligencji. Jest promotorem dwóch prac doktorskich oraz ponad 150 prac magisterskich, inżynierskich i licencjackich. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji naukowych, w tym trzech monografii, rozdziałów w monografiach oraz artykułów w czasopismach naukowych.

Adam Dzidowski

Adam Dzidowski - doktor nauk ekonomicznych, pracownik Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu nowoczesnych form marketingu, elastycznych struktur organizacyjnych oraz ewolucji strategii współczesnych przedsiębiorstw. W swoich pracach badawczych koncentruje się na wpływie zmian technologicznych, cywilizacyjnych i kulturowych na strukturę oraz strategię organizacji gospodarczych. Obecnie prowadzi badania nad przemysłami kreatywnymi i zarządzaniem procesami twórczymi oraz estetyką i antropologią organizacji.

Karolina Małagocka

Karolina Małagocka – ekspertka z prawie 20-letnim doświadczeniem w obszarze cyberbezpieczeństwa, transformacji cyfrowej oraz komunikacji dotyczącej ochrony w internecie. Jest badaczką, wykładowczynią i kierowniczką studiów z marketingu cyfrowego w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie współtworzy Centrum Badawcze Cyfrowej Edukacji. Specjalizuje się w relacjach człowiek–maszyna w środowiskach wirtualnych oraz w zastosowaniu danych i technologii w marketingu. Obroniła doktorat z wyróżnieniem na temat prywatności w internecie i zarządzania danymi konsumenckimi. Wraz z multidyscyplinarnym zespołem opracowała skalę do pomiaru ryzykownych zachowań cyfrowych w organizacjach. W Akademii Leona Koźmińskiego prowadzi zajęcia z cyfrowej transformacji, roli danych w zarządzaniu oraz strategii marketingowych dla cyfrowych produktów i usług. Jest koordynatorką międzynarodowych programów edukacyjnych, takich jak Blended Intensive Program Erasmus+ oraz inicjatyw mających na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych w tym „Edukacja Gotowa na Przyszłość”. Od ponad 15 lat jest związana z firmą F-Secure, gdzie odpowiada za strategie marketingowe w zakresie zabezpieczeń tożsamości i urządzeń mobilnych, współpracując z kluczowymi operatorami telekomunikacyjnymi w Europie. Jest także absolwentką programu bezpieczeństwa narodowego w Daniel Morgan Graduate School of National Security w Waszyngtonie. Współtworzy inicjatywę "Cyber Citizen" we współpracy z Aalto University, której celem jest podnoszenie świadomości na temat ochrony w sieci w krajach Unii Europejskiej.

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł