Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Cyfrowy marketing

Grzegorz Chodak, Adam Dzidowski, Karolina Małagocka
ISBN: 978-83-208-2653-1
Rok wydania: 2025
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
99.90 zł
84.92
Najniższa cena z 30 dni: 84.92
liczba egzemplarzy:

W erze cyfrowej marketing uległ głębokim przemianom, zmieniając się pod wpływem dynamicznego rozwoju technologii, internetu i nowych modeli komunikacji. Cyfryzacja nie tylko wpłynęła na sposób, w jaki przedsiębiorstwa promują swoje produkty i usługi, ale również na samą naturę ich relacji z klientami. Marketing cyfrowy stał się kluczowym elementem strategii biznesowych, integrując tradycyjne rozwiązania z innowacyjnymi technologiami, które pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, personalizację ofert oraz budowanie długotrwałych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Równolegle do transformacji technologicznej społeczne oczekiwania wobec ofert przedsiębiorstw również uległy zmianie. Dzisiejszy konsument, dzięki dostępowi do ogromnej ilości informacji oraz możliwościom interakcji z firmami w czasie rzeczywistym, przyjął bardziej aktywną postawę w procesach zakupowych. Współczesne strategie marketingowe muszą więc uwzględniać nie tylko charakterystyki produktów i usług, ale także wartości, które marki komunikują. Konsumenci coraz częściej wybierają firmy, które wykazują odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, co zmusza przedsiębiorstwa do włączania zrównoważonych praktyk do swoich działań. Cyfrowy marketing przekształca się w narzędzie nie tylko sprzedażowe, ale także komunikacyjne i edukacyjne, budując szeroki most między biznesem a społeczeństwem.

 

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników obejmuje szeroką problematykę marketingu cyfrowego. Rozważania zawarte w książce dotyczą zarówno rynku konsumpcyjnego, jak i przemysłowego, tak więc mają charakter uniwersalny. Autorzy wybrali najistotniejsze ich zdaniem zagadnienia z omawianej tematyki, które przedstawili w dwunastu rozdziałach.

WSTĘP

1. SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE A ZMIANY W KONCEPCJI .MARKETINGOWEJ

1.1. Ewolucja koncepcji marketingowej

1.2. Wzrost roli konsumentów

1.3. Cyfrowy i społecznościowy wymiar biznesu

2. CYFROWE PRODUKTY I WIRTUALIZACJA TWORZENIA WARTOŚCI

2.1. Dobra i usługi cyfrowe

2.2. Hybrydyzacja i synergia oferty

2.3. Indywidualny i społeczny wymiar produktów i usług

3. STRATEGIE CENOWE I MODELE BIZNESOWE NA RYNKACH .ELEKTRONICZNYCH

3.1. Tradycyjne modele cenowe vs nowoczesne modele biznesowe

3.2. Personalizacja cen

3.3. Model gospodarki platformowej

3.4. Dynamiczne ceny i inteligentne systemy

3.5. Wykorzystanie darmowych modeli do generowania przychodów

4. CYFRYZACJA PŁATNOŚCI, BLOCKCHAIN I FINTECH

4.1. Transformacja płatności w erze cyfrowej

4.2. Innowacyjne technologie płatnicze

4.3. Rola technologii blockchain w płatnościach

4.4. Fintech i transformacja sektora finansowego

4.5. Bezpieczeństwo i ochrona danych

5. PROMOCJA W INTERNECIE

5.1. Zmiany w komunikacji marketingowe

5.2. Typologia mediów cyfrowych

5.3. Narzędzia i strategie promocyjne

6. MARKETING W WYSZUKIWARKACH INTERNETOWYCH

6.1. Marketing w wyszukiwarkach – obszary i klasyfikacja

6.2. Marketing płatny – Google Ads

6.3. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – SEO

7. KOMUNIKACJA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

7.1. Charakterystyka komunikacji w mediach społecznościowych

7.2. Metody pomiaru skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych

7.3. Budowanie społeczności wokół marki/przedsiębiorstwa z wykorzystaniem serwisów społecznościowych

8. HANDEL ELEKTRONICZNY

8.1. Wyróżniki handlu elektronicznego

8.2. Innowacyjne modele logistyczne i metody dostaw

8.3. Nowe trendy w handlu elektronicznym

9. PRYWATNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO W MEDIACH CYFROWYCH

9.1. Ochrona danych osobowych

9.2. Cyberbezpieczeństwo – kluczowe zagrożenia i ich konsekwencje dla marketingu cyfrowego

9.3. Rola regulacji w ochronie prywatności

9.4. Prywatność z perspektywy klienta i firm

9.5. Wpływ mediów społecznościowych na prywatność

10. GLOBALNE ASPEKTY CYFROWEGO MARKETINGU

10.1. Globalizacja handlu elektronicznego i dystrybucji

10.2. Międzynarodowe aspekty komunikacji marketingowej

10.3. Multikulturowy wymiar marketingu cyfrowego

11. ZRÓWNOWAŻONY MARKETING

11.1. Zrównoważony rozwój w kontekście cyfrowego marketingu

11.2. (Nie)etyczne praktyki marketingowe

11.3. Zielone technologie i ekologia w kontekście marketingu

12. PRZYSZŁOŚĆ MARKETINGU

12.1. Rozwój technologii a marketing

12.2. Przedsiębiorstwo produkcyjne branży motoryzacyjnej

12.3. Wykorzystanie w marketingu rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej

12.4. Narzędzia sztucznej inteligencji w marketingu

BIBLIOGRAFIA

SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ

INDEKS

Grzegorz Chodak
Grzegorz Chodak

Grzegorz Chodak jest doktorem habilitowanym i profesorem Politechniki Wrocławskiej. Pracuje na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji w Katedrze Sztucznej Inteligencji. Z Politechniką Wrocławska jest zawodowo związany od 2001 r. Współpracuje z jednostkami otoczenia gospodarczego jako konsultant w obszarze marketingu cyfrowego, w tym audytor SEO. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych Executive MBA Polsko Amerykańskiej Szkoły Biznesu. Prowadzi badania naukowe w obszarze handlu elektronicznego, marketingu internetowego, zarządzania logistycznego oraz zastosowań sztucznej inteligencji. Jest promotorem dwóch prac doktorskich oraz ponad 150 prac magisterskich, inżynierskich i licencjackich. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji naukowych, w tym trzech monografii, rozdziałów w monografiach oraz artykułów w czasopismach naukowych.

Adam Dzidowski
Adam Dzidowski

Adam Dzidowski jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, adiunktem na Wydziale Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Jego działalność naukowo-dydaktyczna koncentruje się wokół problematyki innowacyjności i konwersji wiedzy oraz wpływu zmian społecznych, technologicznych i kulturowych na strukturę oraz strategię współczesnych przedsiębiorstw. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu nowoczesnych struktur organizacyjnych, marketingu cyfrowego, zarządzania wiedzą, procesów kreatywnych i projektowych oraz architektury korporacyjnej i estetyki organizacji. Jest również współautorem podręcznika akademickiego „Marketing dla inżynierów” (PWE, 2012). Prelegent na konferencjach naukowych w kraju i poza granicą, członek sieci badawczych oraz recenzent w międzynarodowych czasopismach naukowych. Jest twórcą modelu Potencjału Wirtualizacyjnego (model określający gotowość przedsiębiorstwa do funkcjonowania w dynamicznych strukturach sieciowych) oraz koncepcji badawczej "IDEALS" (Innovation through Design, Engineering and Architecture for Learning and Sustainability). Ekspert w projektach krajowych i europejskich. Prowadzi wykłady autorskie na Politechnice Wrocławskiej oraz wykłady wizytujące i gościnne na uczelniach zagranicznych.

Karolina Małagocka

Karolina Małagocka – ekspertka z prawie 20-letnim doświadczeniem w obszarze cyberbezpieczeństwa, transformacji cyfrowej oraz komunikacji dotyczącej ochrony w internecie. Jest badaczką, wykładowczynią i kierowniczką studiów z marketingu cyfrowego w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie współtworzy Centrum Badawcze Cyfrowej Edukacji. Specjalizuje się w relacjach człowiek–maszyna w środowiskach wirtualnych oraz w zastosowaniu danych i technologii w marketingu. Obroniła doktorat z wyróżnieniem na temat prywatności w internecie i zarządzania danymi konsumenckimi. Wraz z multidyscyplinarnym zespołem opracowała skalę do pomiaru ryzykownych zachowań cyfrowych w organizacjach. W Akademii Leona Koźmińskiego prowadzi zajęcia z cyfrowej transformacji, roli danych w zarządzaniu oraz strategii marketingowych dla cyfrowych produktów i usług. Jest koordynatorką międzynarodowych programów edukacyjnych, takich jak Blended Intensive Program Erasmus+ oraz inicjatyw mających na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych w tym „Edukacja Gotowa na Przyszłość”. Od ponad 15 lat jest związana z firmą F-Secure, gdzie odpowiada za strategie marketingowe w zakresie zabezpieczeń tożsamości i urządzeń mobilnych, współpracując z kluczowymi operatorami telekomunikacyjnymi w Europie. Jest także absolwentką programu bezpieczeństwa narodowego w Daniel Morgan Graduate School of National Security w Waszyngtonie. Współtworzy inicjatywę "Cyber Citizen" we współpracy z Aalto University, której celem jest podnoszenie świadomości na temat ochrony w sieci w krajach Unii Europejskiej.

Inpost Paczkomaty 10 zł
Kurier FedEX 12 zł
Kurier Inpost 12 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł