Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu

Redakcja naukowa Tomasz Domański
ISBN: 978-83-208-2382-0
Liczba stron: 186
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania: Łódź-Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90 zł
50.92
liczba egzemplarzy:

Monografię Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu oceniam wysoce pozytywnie. Przygotowana ona została przez siedmioosobowy Zespół Autorów Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji — na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego — pod kierunkiem i redakcją naukową prof. Tomasza Domańskiego. Ma dwie części, które są logicznie i merytorycznie ze sobą powiązane. Poszczególne rozdziały są napisane klarownym językiem, narracja jest czytelna i odpowiada kanonom rozważań naukowych. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej strategii kreowania marki w różnych obszarach i środowiskach oraz strategii rozwoju handlu. Książka spotka się z uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami handlu i marketingu, w tym także doktorantów i studentów. Ma także duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw handlowych i galerii handlowych, kadry kierowniczej jednostek samorządu oraz dla twórców przekazu reklamowego.
 

z recenzji prof. dr hab. Jana W. Wiktora

 

Recenzowana monografia jest wartościową pracą naukową pod względem poznawczym i aplikacyjnym. Jej walorem jest przedstawienie szerokiego spektrum zagadnień wskazujących na nowe obszary badawcze w zakresie kreowania marki i problematyki rozwoju współczesnego handlu. Z tego względu może ona być przydatna dla badaczy zajmujących się problematyką zarządzania marką, dla studentów uczelni ekonomicznych oferujących specjalności marketingu i handlu, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz menedżerów marketingu.
 

z recenzji prof. dr hab. Marii Sławińskiej

Wprowadzenie
 
ROZDZIAŁ 1. ANIMIZACJA W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ MAREK – WYNIKI ANALIZY ZAWARTOŚCI PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH
 
Wprowadzenie
Animizacja – istota zjawiska
Wskazówki animizacyjne i ich kategoryzacja
Procedura badawcza 
Rezultaty analizy zawartości reklam 
Wnioski 
Bibliografia 
 
ROZDZIAŁ 2. ZNACZENIE MARKI NA RYNKU EKOLOGICZNYCH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
 
Wprowadzenie
Przegląd literatury
Materiał i metodyka
Wyniki
Uwagi końcowe 
Bibliografia
 
ROZDZIAŁ 3. MARKA MIASTA – MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ
 
Wprowadzenie
Metodyka badań i charakterystyka zbiorowości 
Rozumienie marki i jej znaczenia dla miasta 
Pozycja marki w innych strategiach miejskich 
Branding miasta jako proces partycypacyjny
Bariery i ograniczenia budowania marki
Zakończenie
Bibliografia 
 
ROZDZIAŁ 4. PARTYCYPACYJNE PRAKTYKI Z ZAKRESU SZTUKI JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA WIDOWNIĄ W KONTEKŚCIE ROZWOJU MIASTA KREATYWNEGO
 
Wprowadzenie
 
Partycypacja w kulturze a partycypacyjne praktyki kulturalne
Partycypacja w kulturze a kreatywne tworzenie miejsc
Partycypacyjne praktyki kulturalne w przestrzeni miejskiej – wybrane przykłady
Rozwój widowni a partycypacyjne praktyki kulturalne
Podsumowanie 
Bibliografia 
 
ROZDZIAŁ 5. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO ELEMENT PROCESU BUDOWANIA MARKI MIASTA – KORZYŚCI I ZAGROŻENIA
 
Wprowadzenie
Media społecznościowe jako interaktywne narzędzie komunikacji
Marka miasta w mediach społecznościowych 
Aktywna społeczność w ramach profilu miejskiego w mediach społecznościowych
Kryzys w mediach społecznościowych jako zagrożenie dla marki miasta
Profil w mediach społecznościowych jako element budowania marki miasta
Podsumowanie 
Bibliografia 
 
ROZDZIAŁ 6. WPŁYW KONCEPCJI I POZYCJI MARKI PRODUKTU NA PROCES BUDOWANIA MARKI PRACODAWCY
 
Wprowadzenie 
Różne oblicza marki – ujęcie teoretyczne
Marka pracodawcy w percepcji marki produktu – ujęcie modelowe
Rekrutacja pracowników przez markę produktu 
Podsumowanie 
Bibliografia 
 
ROZDZIAŁ 7. STRATEGIE DUŻYCH SIECI HANDLOWYCH – NOWE WYZWANIA DLA MENEDŻERÓW ORAZ BADACZY MARKETINGU
 
Wprowadzenie
Proces rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku
Dominacja światowego handlu detalicznego przez firmy globalne 
Rozwój sieci handlowych online – nowa generacja aktorów handlowych
Rola handlu internetowego w strategiach wielkopowierzchniowych sieci handlowych obecnych na polskim rynku
Nowy konsument sklepów online 
Najnowsze trendy w badaniach handlu detalicznego na świecie
Wyzwania dla przyszłych badań marketingowych 
Bibliografia 
Redakcja naukowa Tomasz Domański
Redakcja naukowa Tomasz Domański

Tomasz Domański jest profesorem zwyczajnym na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych, gdzie kieruje Katedrą Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji. W latach 2008–2016 pełnił funkcję dziekana, a wcześniej w latach 2002–2008 — prodziekana ds. nauki i współpracy z zagranicą. W strategii rozwoju Wydziału położył główny nacisk na jego internacjonalizację, co doprowadziło do podpisania blisko stu umów o współpracy międzynarodowej, szerokiej wymiany studenckiej i pracowniczej w ramach programu Erasmus oraz ogromnej dywersyfikacji struktury studentów zagranicznych. W roku 2015 na WSMiP kształcili się studenci pochodzący z ponad pięćdziesięciu krajów świata. Doprowadził do uruchomienia anglojęzycznej specjalności biznesowej International Marketing na poziomie licencjackim, magisterskim oraz podyplomowym, cieszącej się dużym zainteresowaniem studentów polskich i zagranicznych. Udział studentów zagranicznych na pierwszym roku tej specjalności sięga blisko 65% i jest zdecydowanie najwyższy na Uniwersytecie Łódzkim. Prof. T. Domański jest zwolennikiem interdyscyplinarnej formuły kształcenia oraz prowadzenia badań. Od roku 1991 kieruje także Polsko-Francuskimi Studiami Zarządzania typu MBA, realizowanymi w ścisłej współpracy z Instytutem Zarządzania Przedsiębiorstwem Uniwersytetu Lyon 3 we Francji, oferującymi swoim absolwentom dyplom francuski Master oraz polski dyplom typu MBA. Członek Rady Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi. W pracy naukowej zajmuje się strategiami międzynarodowych sieci handlowych, strategiami internacjonalizacji uczelni wyższych oraz marketingiem instytucji kultury i marketingiem miast. Wypromował 12 doktorów z zakresu zarządzania.

Odbiór osobisty 0 zł
Kurier 14 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł