Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych

Ireneusz P. Rutkowski
ISBN: 978-83-208-2412-4
Liczba stron: 306
Rok wydania: 2021
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90 zł
50.92
Najniższa cena z 30 dni: 50.92
liczba egzemplarzy:

Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technologiach informacyjnych oraz zbiorach niezbędnych informacji w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować oraz wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na użyteczne informacje rynkowe i marketingowe, aby podejmować dobre decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach zrównoważonego rozwoju.

W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne mają szczególne zastosowanie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany danych, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta). Zastosowanie nowoczesnej technologii informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności firmy handlowej.

Książka uwzględnia potrzeby różnych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych oraz operacyjnych. Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu oraz do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing oraz logistyka.

Spis treści
 
Wykaz skrótów      
 
Wstęp      
 
1. Decyzje i informacje w działalności przedsiębiorstwa handlowego    
Rola i znaczenie informacji w procesie decyzyjnym    
 
Rodzaje sytuacji decyzyjnych w przedsiębiorstwie handlowym    
 
Informacja marketingowa jako systemowy zasób intelektualny 
   
2. Systemy informacyjne zarządzania w przedsiębiorstwie handlowym    
 
System informacyjny – istota i zakres pojęciowy    
 
Potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa handlowego    
Determinanty funkcjonowania systemu informacyjnego    
Prawne problemy stosowania technologii informacyjnej    
 
Bezpieczeństwo informacji i ochrona danych    
 
3. Wspomaganie informacyjne działalności marketingowej    
 
Źródła i formy informacji marketingowych   
 
Koncepcje i funkcje marketingowych systemów informacyjnych   
 
Elementy systemu informacji marketingowych    
 
Wspomaganie decyzji marketingowych w firmach handlowych
 
4. Informacje w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności handlowej
Informacje o zakupach i zapasach towarów  
 
Metody analizy sprzedaży, cen i zyskowności asortymentu towarów 
 
Informacje i decyzje o lokalizacji firmy handlowej  
 
Zbiory informacji o komunikacji marketingowej oraz o postawach i zachowaniach klientów 
 
Potrzeby informacyjne dotyczące makrootoczenia
 
Potrzeby informacyjne dotyczące konkurentów 
 
5. Systemy informacyjne zarządzania asortymentem i relacjami z klientami  
 
Strumienie informacyjne w zarządzaniu nowym asortymentem  
 
System informacyjny zarządzania relacjami z klientami  
 
Kokpit menedżerski jako narzędzie monitoringu procesów biznesowych  
 
6. Technologie informacyjne w przedsiębiorstwie handlowym
 
Narzędzia technologii informacyjnej  
 
Operacyjne obszary zastosowań technologii informacyjnej  
Wdrażanie i eksploatacja technologii informacyjnej  
 
7. Kierunki rozwoju systemów informacyjnych w handlu
 
Ewolucja systemów automatycznej identyfikacji w handlu  
 
Marketing automatyczny i edukacja potencjalnego klienta
 
Wirtualizacja przedsiębiorstw handlowych  
 
Zakończenie  
 
Bibliografia  
 
Spis tabel  
 
Spis rysunków  
Ireneusz P. Rutkowski
Ireneusz P. Rutkowski

Ireneusz P. Rutkowski jest profesorem nauk ekonomicznych, kierownikiem Katedry Badań Rynku i Usług w Instytucie Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, członek Product Development Management Association, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Autor 10 książek i około 200 innych publikacji naukowych i popularno-naukowych o problematyce strategii produktu, zarządzania produktami, rozwoju nowego produktu, strategii marketingowych, metod badań rynku, zastosowania systemów informacyjnych w przedsiębiorstwach handlowych.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł