Zarządzanie cyklem życia produktu
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
W książce w sposób kompleksowy, a zarazem syntetyczny przedstawiono zagadnienia oraz narzędzia wspomagające zarządzanie całym cyklem życia produktu: od koncepcji, poprzez projektowanie konstrukcji i technologii, produkcję, eksploatację, aż do wycofania produktu z eksploatacji, recykling i w końcu utylizację. Współczesne systemy zarządzania cyklem życia produktu (Product Lifecycle Management, PLM) są przykładem zastosowań wielu technologii Przemysłu 4.0, w tym AI, VR/AR, modelowania, symulacji i innych, które w radykalny sposób zmieniają sposób pracy inżynierów, sprzyjają poprawie jakości prac projektowych i skracaniu czasu wprowadzania nowych wyrobów na rynek.
Książka jest adresowana do studentów, praktyków pracujących w działach B+R, przygotowania produkcji czy rozważających zakup systemów PLM, a także wszystkich tych, którzy po prostu interesują się postępem, jaki dokonał się w ostatnim czasie w zakresie metod, organizacji pracy i narzędzi wspomaganego komputerowo projektowania wyrobów i technologii.
WSTĘP
1. CYKL ŻYCIA PRODUKTU
1.1. Pojęcia produktu, wyrobu i usługi
1.2. Fazy cyklu życia produktu
1.3. Rozwój nowego produktu
1.4. Modele procesu rozwoju nowego produktu
1.5. Zarządzanie rozwojem nowego produkt
2. METODY I TECHNIKI PROJEKTOWANIA PRODUKTÓW
2.1. Ewolucja pojęcia i rozwój metodyk projektowania
2.2. Współczesne podejścia i koncepcje projektowania w technice
2.3. Kategorie procesu projektowo-konstrukcyjnego
2.4. Metody i techniki zapewnienia jakości w rozwoju nowych produktów
2.5. Projektowanie wspomagające doskonałość (DfX)
3. SYSTEMY PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) I ICH MODELE INFORMACYJNE
3.1. Podejście systemowe w rozwoju nowych produktów
3.2. Modele struktury produktu
3.3. Standardy w systemach PLM
3.3.1. Architektury systemów wspomagających realizację rozwoju wyrobów
3.3.2. Standardy wymiany informacji w realizacji faz rozwojowych
3.4. Metody i narzędzia wspomagające realizację etapów cyklu życia produktu
3.4.1. Ogólna charakterystyka metod wspomagających rozwój produktu
3.4.2. Etap przygotowania produkcji
3.4.3. Etap produkcji
3.4.4. Etap użytkowania
3.4.5. Etap wycofania i utylizacji
3.5. Modele i narzędzia wspomagające zarządzanie rozwojem produktów
4. ZARZĄDZANIE PROCESAMI BIZNESOWYMI
4.1. Wprowadzenie do zarządzania procesami biznesowymi w środowisku PLM
4.2. Współpraca w rozwoju nowego produktu
4.3. Zarządzanie procesami rozwoju produktów w systemach PLM
4.4. Zarządzanie wymaganiami
4.5. Zarządzanie konfiguracją produktu
4.6. Zarządzanie opcjami i wariantami produktu
4.7. Zarządzanie procesem zmiany technicznej
4.8. Badanie i testowanie produktów
4.9. Przykłady realizacji zarządzania procesami w systemach PLM – studia przypadku
4.9.1. Wprowadzenie
4.9.2. Proces zatwierdzania dokumentacji technicznej w systemie klasy PLM
4.9.3. Realizacja procesu zmiany technicznej w systemie klasy PLM
5. METODY I NARZĘDZIA PRZEMYSŁU 4.0 W ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW
5.1. Zasady wprowadzania rozwiązań Przemysłu 4.0
5.2. Wirtualne wytwarzanie jako podstawowy paradygmat Przemysłu 4.0
5.3. Rozwój w kierunku systemów inteligentnych wspomagających realizację faz rozwojowych wyrobów
5.4. Zastosowanie technik AR i VR
5.5. Zarządzanie cyklem życia produktu i wbudowane urządzenia pomiarowe
6. INTELIGENTNE PRODUKTY
6.1. Definicja inteligentnego produktu
6.2. Cyfrowy bliźniak produktu
6.3. Koncepcja zarządzania informacjami skoncentrowana na instancji produktu
6.3.1. Zarządzanie danymi o produkcie z użyciem awatara produktu
6.3.2. Obiektowy model awatara produktu
6.4. Koncepcja cyfrowego wątku
6.4.1. Rys historyczny
6.4.2. Rola cyfrowego wątku w cyklu życia produktu
7. WDRAŻANIE SYSTEMU PLM W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM
7.1. Analiza przedwdrożeniowa i działania przygotowawcze
7.2. Określenie zakresu oraz planu wdrożenia
7.2.1. Zespół wdrożeniowy
7.2.2. Infrastruktura systemowo-sprzętowa
7.3. Realizacja procesu wdrożenia
7.4. Przykład realizacji procesu wdrożenia systemu PLM w przedsiębiorstwie produkcyjnym
8. ASPEKTY ORGANIZACYJNO-EKONOMICZNE STOSOWANIA SYSTEMÓW PLM
8.1. Efekty wdrażania systemów PLM
8.2. Rachunek kosztów produktu w systemach PLM
8.2.1. Wstęp
8.2.2. Rachunek kosztów docelowych
8.2.3. Ocena całkowitych kosztów cyklu życia produktu
8.3. Korzyści wynikające z wdrożenia systemu PLM w przedsiębiorstwie produkcyjnym – studia przypadku
8.3.1. Efekty wdrożenia systemu PLM na stanowisku pracy konstruktora
8.3.2. Efekty wdrożenia systemu PLM w dziale konstrukcyjno-technologicznym (przygotowania produkcji)
8.3.3. Proces sprawdzania, zatwierdzania oraz wydawania dokumentacji
konstrukcyjnej
8.3.4. Zapewnienie ciągłości pracy nad projektem nowego produktu
8.3.5. Efekty stosowania systemów PLM w skali międzyorganizacyjnej (łańcucha dostaw)
9. USŁUGI I SYSTEMY PRODUKTOWO-USŁUGOWE
9.1. Rola usług w gospodarce narodowej
9.2. Wyroby materialne i towarzyszące im usługi
9.3. Usługi wspomagające produkcję i eksploatację produktów
9.3.1. Systemy zarządzania cyklem życia usług
9.3.2. Systemy wspomagające obsługę eksploatacyjną maszyn
9.3.3. Systemy wspomagające obsługę narzędziową
9.3.4. Systemy wspomagające użytkownika produktów
9.4. Systemy produktowo-usługowe
9.5. Produkcja jako usługa . 255
10. ŻYCIE PRODUKTU PO ZAKOŃCZENIU PRODUKCJI
10.1. Aspekty zrównoważonego rozwoju w cyklu życia produktów
10.2. Ocena oddziaływania procesów produkcji i eksploatacji na środowisko
10.3. Rozszerzony cykl życia produktu
10.4. Projektowanie produktów przyjaznych środowisku
10.5. Biologizacja produkcji
KIERUNKI ROZWOJU SYSTEMÓW PLM
BIBLIOGRAFIA
SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ
INDEKS
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |