Edukacja w zakresie przedsiębiorczości. W kierunku syntezy teorii, praktyki kształcenia i etyki
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
W monografii, którą oddajemy do rąk Czytelników, autorka proponuje ugruntowane w nauce i etyce ramy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości na poziomie uczelni. Monografia służy uporządkowaniu wiedzy na temat edukacji w zakresie przedsiębiorczości, krytycznemu spojrzeniu na dynamikę postępu w badaniach i wyznaczeniu kierunków jej rozwoju pod kątem przyszłych projektów naukowych. Jak sugeruje podtytuł monografii, zadaniem pracy jest synteza teorii, praktyki kształcenia i etyki. Do zilustrowania przedstawionych wątków teoretycznych w monografii omówiono przykład kształcenia w obszarze przedsiębiorczości na poziomie uniwersyteckim. Wykorzystano do tego stworzoną przez autorkę Akademię Przedsiębiorczości, będącą egzemplifikacją omawianych teorii i podejść w nauczaniu. Zadaniem monografii jest wsparcie nauczycieli akademickich, tak by mogli zaoferować solidne, poparte wynikami badań podstawy kształcenia przedsiębiorczości na poziomie uczelni.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości w strukturach akademickich
1.1. Kontekst historyczno-polityczny rozwoju edukacji w zakresie przedsiębiorczości
1.2. Ewolucja celów i obszaru badań edukacji w zakresie przedsiębiorczości
1.3. Droga edukacji w zakresie przedsiębiorczości do legitymizacji naukowej
1.4. Instytucjonalizacja edukacji w zakresie przedsiębiorczości
1.5. Perspektywa krytyczna: słabości i wyzwania dalszego rozwoju edukacji w zakresie przedsiębiorczości
Rozdział 2. Teoretyczne ramy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości
2.1. Teorie oraz modele uczenia się i ich wpływ na kształcenie w zakresie przedsiębiorczości
2.2. Teoretyczne podstawy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości
2.3. Koncepcja uczenia się przez doświadczenie i jej rola w edukacji w obszarze przedsiębiorczości
2.4. Kształcenie w zakresie przedsiębiorczości a przedsiębiorcze uczenie się
Rozdział 3. Specyfika dydaktyki przedsiębiorczości
3.1. Rola nauczyciela i ucznia w dydaktyce przedsiębiorczości
3.2. Treści kształcenia w ramach zajęć z przedsiębiorczości
3.3. Wybrane podejścia do kształcenia w zakresie przedsiębiorczości
3.4. Odigogika – nowa koncepcja w edukacji w obszarze przedsiębiorczości
3.5. Efekty kształcenia z zakresu przedsiębiorczości i ocena jego skuteczności
3.6. Akademia Przedsiębiorczości – ilustracja praktyczna kształcenia w zakresie przedsiębiorczości
Rozdział 4. Etyczny wymiar edukacji w zakresie przedsiębiorczości
4.1. Rola etyki w przedsiębiorczości i kształceniu w jej obszarze
4.2. Tworzenie wartości jako naczelna koncepcja edukacji w zakresie przedsiębiorczości
4.3. Odpowiedzialność przedsiębiorcza
4.4. Roztropność w edukacji w zakresie przedsiębiorczości
Zakończenie. W kierunku syntezy teorii, praktyki kształcenia i etyki w edukacji w zakresie przedsiębiorczości
Suplement. Droga do napisania monografii, czyli zbiór refleksji dotyczących tego, jakiej przedsiębiorczości potrzebujemy
Załącznik. Treści kształcenia w ramach modułów teoretycznych Akademii Przedsiębiorczości Uniwersytetu Łódzkiego z komentarzem
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Podziękowania
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |