Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Jak powstają wielkie strategie? I dlaczego nie wszystkie muszą być wielkie

Wojciech Czakon
ISBN: 978-83-208-2631-9
Rok wydania: 2024
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
99.90
Zapytaj

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, dostarcza aktualnej, sprawdzonej, użytecznej wiedzy o strategii biznesu. Zamiast wikłać czytelnika w szczegóły, zamiast rozbudzać wątpliwości, oferuje mapę dostępnej wiedzy, wyposaża w orientację w problematyce i ułatwia zrozumienie istoty rzeczy. Powstała w odpowiedzi na pytania zadawane przez menedżerów uczestników studiów MBA. Opiera się na światowej literaturze zarządzania strategicznego, która wprowadziła kluczowe pojęcia, badała ich użyteczność dla firm, krytycznie oceniała istniejącą wiedzę oraz dokonywała rzetelnego przeglądu wiedzy akademickiej o strategii.

Książka ma pełnić rolę podręcznika, dlatego zawiera liczne przykłady - zarówno bardziej rozbudowane, jak też ilustracyjne, ułatwiające zrozumienie treści. Na koniec każdego rozdziału autor przedstawia w punktach najważniejsze ustalenia. Dla łatwości odbioru układ części podporządkowano sekwencji: zrozumieć sytuację strategiczną – dokonać wyboru strategii – wybrać zachowania strategiczne – wdrożyć strategię. W idealnych warunkach strateg powinien procedować według takiej sekwencji. Idealne warunki występują jednak rzadko, zdarza się więc, że improwizacja zastępuje szczegółowe planowanie, a decyzje strategiczne są bardziej oparte na wyczuciu menedżera niż na wyniku drobiazgowych analiz. Dobrze jednak znać wymogi profesjonalnego zarządzania strategicznego, nawet jeśli nie zawsze mamy komfort sekwencji planowanie-działanie. 

 

Wojciech Czakon
Wojciech Czakon

Wojciech Czakon – profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Katedrą Zarządzania Strategicznego. Jest badaczem indywidualnych, organizacyjnych i  międzyorganizacyjnych uwarunkowań decyzji strategicznych. Rozwija metodologię badań jakościowych, by wyjaśniać rolę, mechanizmy i wpływ zaufania, percepcji, preferencji oraz ram poznawczych na podejmowanie współpracy międzyorganizacyjnej. Jest autorem ponad 200 publikacji, w tym w wiodących czasopismach światowych („Long Range Planning”, „Journal of Travel Research”, „European Journal of Management”, „Tourism Management”, „European Management Review”, „Technological Forecasting and Social Change” i in.) oraz kierownikiem wielu grantów finansowanych przez Narodowego Centrum Nauki oraz ze środków Unii Europejskiej. W latach 2014–2017 był wiceprezydentem Europejskiej Akademii Zarządzania (EURAM).

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł