Kapitał intelektualny i compliance w procesach konstytuowania doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności organizacji
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Głównym celem pracy jest poznanie, zrozumienie i opis oraz wyjaśnienie specyfiki i znaczenia kapitału intelektualnego oraz integrującej roli instrumentu compliance w procesie dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, przez pryzmat wagi — doniosłości w tym procesie liderów charakteryzujących się szczególnymi kompetencjami moralnymi, nadającymi racjonalny kierunek postępowaniu liderów, a tym samym rozwojowi organizacji jako społecznie odpowiedzialnej.
W rozdziale pierwszym zidentyfikowano trendy i tendencje determinujące zarządzanie przedsiębiorstwami w kierunku osiągania przez nie wizji społecznie odpowiedzialnych organizacji. Punkt odniesienia w tym zakresie stanowiły konstatacje związane z etycznymi i społecznymi uwarunkowaniami zarządzania współczesnymi organizacjami. Rozdział drugi został ukierunkowany przede wszystkim na prezentację zagadnień związanych z problematyką kapitału intelektualnego w aspekcie jego roli w konstytuowaniu społecznej odpowiedzialności organizacji. W rozdziale trzecim skupiono się na mechanizmie compliance z perspektywy jego integrujących funkcji w systemach społecznej odpowiedzialności organizacji. Rozważania podjęte w rozdziale czwartym, stanowią wprowadzenie do części empirycznej pracy. Autorka konstruuje metodykę badań własnych wraz z procedurą procesu badawczego. W rozdziale piątym skupiono się na prezentacji wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę. Sprecyzowano w nim metodę badawczą zastosowaną w badaniu case study i w badaniu ilościowym. Opisane rozdziały pracy stanowią kanwę opracowania w rozdziale ostatnim, szóstym, koncepcji Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności. Charakterystyka autorskiego modelu poprzedzona została przedstawieniem głównych założeń teoretycznych, stanowiących podbudowę modelu. W rozdziale przedstawiono także rekomendacje wynikające z modelu, W zakończeniu zamieszczono wnioski będące wynikiem przeprowadzonych rozważań teoretyczno-empirycznych w zakresie podjętego tematu, a także przesłanki dla przyszłych poszukiwań badawczych związanych z konstytuowaniem procesów dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności.
Spis treści
Wprowadzenie
1. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne wzorem współczesnych organizacji
1.1. Etyczny i społeczny wymiar zarządzania współczesnymi organizacjami
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym
1.3. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw — w kierunku doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności
1.4. Instrumenty doskonalenia systemów społecznej odpowiedzialności w kontekście ich integracji
2. Lider procesu społecznej odpowiedzialności kluczowym podmiotem sprawczym tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego w organizacji
2.1. Kapitał intelektualny determinantą konstytuowania procesu doskonałości społecznej odpowiedzialności
2.2. Rola i atrybuty lidera w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
2.3. Zaufanie jako kluczowy element procesu dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności
3. Compliance instrumentem integrującym systemy społecznej odpowiedzialności w organizacji
3.1. Compliance — pojęcie, znaczenie i aktualny stan rozwoju
3.2. System zarządzania compliance w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
3.3. Kultura i wartości compliance w organizacji
3.4. Compliance w organizacji bankowej
4. Metodologia badań
4.1. Aktualne problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu w kontekście potrzeb badawczych podejmowanych w opracowaniu
4.2. Metodyka badań własnych
5. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności w świetle badań empirycznych
5.1. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — studium przypadku
5.1.1. Przesłanki doboru przypadków do analizy i etapy badań jakościowych
5.1.2. Charakterystyka/przebieg i wyniki I etapu badań jakościowych
5.1.3. Charakterystyka/przebieg i wyniki II etapu badań jakościowych
5.1.4. Podsumowanie analizowanych przypadków. Dyskusja na temat uzyskanych wyników. Zdefiniowanie obszarów badawczych wraz z hipotezami dla badań ilościowych
5.2. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — badania ilościowe
5.2.1. Projekt badań i charakterystyka próby badawczej
5.2.2. Omówienie wyników badań i weryfikacja hipotez badawczych
6. Model procesu dochodzenia do doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności. Rekomendacje dla praktyki zarządzania
6.1. Założenia teoretyczne modelu
6.2. Koncepcja autorskiego Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności
6.2.1. Doskonałość strategiczna
6.2.2. Doskonałość przywództwa — lidera społecznej odpowiedzialności
6.2.3. Doskonałość postaw i zachowań członków organizacji i innych interesariuszy oparta na wiarygodności — zaufaniu
6.2.4. Doskonałość struktur organizacyjnych i systemów/instrumentarium zarządzania społeczną odpowiedzialnością
Zakończenie
Załącznik
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tablic
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |