Kapitał intelektualny przedsiębiorstw w Polsce – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Monografia (…) stanowi istotną pozycję na rynku wydawniczym. Będzie ona przydatna zarówno dla osób prowadzących badania na temat kapitału intelektualnego organizacji, jak i studentów zgłębiających tę złożoną materię. Z kolei jej aplikacyjne elementy i prezentowane wyniki badań własnych Autorów powodują, iż powinna spotkać się również z zainteresowaniem praktyków zarządzania, a w szczególności w kontekście analiz i dyskusji nad problemami rozwoju kapitału intelektualnego organizacji w warunkach turbulentnych zmian ich otoczenia.
z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Ryszarda Borowieckiego, dr h. c. mult.
(…) monografia stanowi interesujące podejście do badań nad kapitałem intelektualnym organizacji (…). Ważne jest przy tym włączenie w te rozważania kwestii związanych z zarządzaniem różnorodnością. Zestawienie dwóch tak istotnych dla współczesnych organizacji zagadnień stanowi nowum w badaniach nad kapitałem intelektualnym, dostarczając cennej wiedzy zarówno dla naukowców zajmujących się tą problematyką, studentów, jak i praktyków – menedżerów i osób odpowiedzialnych za projektowanie interwencji publicznej kierowanej do przedsiębiorstw. Jej dużą zaletą jest interdyscyplinarność.
z recenzji wydawniczej dr hab. Justyny Wiktorowicz, prof. UŁ
Wstęp
1. Kapitał intelektualny – pojęcie, znaczenie, podejścia
Wprowadzenie
1.1. Geneza kapitału intelektualnego
1.2. Pojęcie kapitału intelektualnego
1.3. Kategoryzacja kapitału intelektualnego
1.4. Znaczenie elementów składowych kapitału intelektualnego
dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce – wyniki badania
1.4.1. Znaczenie części składowych kapitału ludzkiego
dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
1.4.2. Znaczenie elementów składowych kapitału organizacyjnego
dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
1.4.3. Znaczenie elementów składowych kapitału relacyjnego
dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
Podsumowanie rozdziału
2. Metody identyfikacji i pomiaru kapitału intelektualnego
Wprowadzenie
2.1. Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych
2.1.1. Wskaźnik wartości rynkowej do wartości księgowej
2.1.2. Wskaźnik Q-Tobina
2.1.3. Metoda skalkulowanej wartości niematerialnej – CIV
2.1.4. Metoda KCETM
2.1.5. Metoda VAICTM
2.2. Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych
2.2.1. Navigator Skandii
2.2.2. Monitor Aktywów Niematerialnych
2.2.3. Zrównoważona Karta Wyników
2.3. Identyfi kacja wskaźników kapitału intelektualnego – na przykładzie hierarchicznej analizy procesu
Podsumowanie rozdziału
3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich a kapitał intelektualny
Wprowadzenie
3.1. Zakresy znaczeniowe różnorodności
3.2. Zakresy znaczeniowe kapitału intelektualnego
3.3. Zarządzanie różnorodnością i korzyści z niej wynikające
3.4. Zarządzanie różnorodnością i jej wkład w tworzenie kapitału intelektualnego organizacji
3.5. Kapitał intelektualny a różnorodność zasobów ludzkich w organizacji w świetle badań
3.5.1. Korzyści, które może przynieść organizacji zarządzanie różnorodnością
3.5.2. Wpływ różnorodności zasobów ludzkich w organizacji na poziom kapitału intelektualnego
Podsumowanie rozdziału
Zakończenie
Aneks 1
Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie – aspekty praktyczne
Bibliografia
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |