Lean Management na publicznych uczelniach akademickich
Rok wydania: 2021
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Badania nad szkolnictwem wyższym w Europie są realizowane od wielu dekad. Także na gruncie polskim w ostatnich latach powstało wiele prac systematyzujących wiedzę w zakresie badań nad szkolnictwem wyższym. Głównym celem prezentowanej monografii jest przeprowadzenie oceny wykorzystania założeń koncepcji Lean Management oraz jej instrumentów na publicznych uczelniach akademickich w Polsce oraz wskazanie dalszych możliwości jej implementacji. Zainteresowanie tematyką koncepcji doskonalenia, w tym Lean Management jako obszarem badawczym w ramach szkolnictwa wyższego i zarządzania uczelnią wzrosło wraz z powstaniem koncepcji New Public Management (NPM). Koncepcja NPM podkreślała nastawienie administracji na skuteczność działania, ekonomiczną wydajność, jakość oraz wyniki.
Na strukturę monografii składa się pięć rozdziałów teoretyczno-poznawczo-empirycznych. Dwa pierwsze rozdziały tworzą część teoretyczno-poznawczą monografii, trzy kolejne składają się na część empiryczną. Badania zrealizowano z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych. W konkluzji autor monografii przedstawił wkład zrealizowanych badań w rozwój dyscypliny naukowej nauki o zarządzaniu i jakości oraz rekomendacje dla zarządzających uczelniami w zakresie podjętej tematyki.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Wybrane koncepcje i systemy zarządzania i doskonalenia procesów i usług na
uczelni
1.1. Doskonalenie jakości zarządzania na uczelni
1.2. Systemowe zarządzanie przez jakość (Total Quality Management)
1.3. Zarządzanie poprzez model doskonałości EFQM
1.4. Znormalizowany system zarządzania
1.5. Doskonalenie procesów i usług na uczelni w kontekście standardów Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego
ROZDZIAŁ 2. Lean Management w zarządzaniu uczelnią
2.1. Rozwój koncepcji Lean Management i jej implementacja na uczelni
2.2. Podejście procesowe jako kluczowy element we wdrażaniu Lean Management na uczelni
2.3. Mapowanie strumienia wartości jako główny instrument Lean Management
ROZDZIAŁ 3. Metodologia badań
3.1. Założenia, cele i hipotezy badawcze
3.2. Narzędzie badawcze i wykorzystane metody analizy danych
3.3. Badanie pilotażowe i badanie właściwe
ROZDZIAŁ 4. Wykorzystanie założeń Lean Management i jej instrumentów na publicznych uczelniach akademickich w Polsce
4.1. Bariery, marnotrawstwo i doskonalenie systemu zarządzania uczelnią
4.2. Wykorzystanie i ocena wybranych instrumentów Lean Management
4.3. Realizacja elementów kultury Lean Management na badanych uczelniach
ROZDZIAŁ 5. Relacje pomiędzy elementami kultury Lean Management i modułami zarysu modelu zarządzania publiczną uczelnią akademicką
5.1. Identyfikacja założeń koncepcji zarządzania uczelniami
5.2. Ocena ważności modułów zarysu modelu zarządzania publiczną uczelnią akademicką
5.3. Elementy kultury Lean Management a moduły zarysu modelu zarządzania publiczną uczelnią akademicką
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |