Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Mentoring w karierze menedżerskiej kobiet

Małgorzata Adamska-Chudzińska, Klaudia Blachnicka
ISBN: 978-83-208-2640-1
Liczba stron: 268
Rok wydania: 2025
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
99.90 zł
84.92
Najniższa cena z 30 dni: 84.92
liczba egzemplarzy:

Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci. 

WSTĘP

1. KARIERA JAKO SEKWENCJA DOŚWIADCZEŃ ZAWODOWYCH

1.1. Istota i wymiary kariery zawodowej

1.2. Współczesna kariera zawodowa

1.3. Wgląd w karierę jako świadomość własnego potencjału zawodowego

1.4. Fazy rozwoju kariery menedżerskiej

1.5. Specyfika kariery menedżerskiej kobiet

2. WYMIARY SATYSFAKCJI Z KARIERY MENEDŻERSKIEJ

2.1. Satysfakcja jako miara progresji kariery menedżerskiej

2.2. Wyznaczniki satysfakcji z postępów w karierze menedżerskiej

2.2.1. Satysfakcja z postępów w zakresie celów szczegółowych

2.2.2. Satysfakcja z ogólnego przebiegu kariery

3. MENTORING W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA

3.1. Istota i cechy mentoringu

3.2. Rodzaje mentoringu – wsparcie zawodowe i psychospołeczne

3.3. Role i kompetencje uczestników relacji mentoringowej

3.4. Mentoring a pokrewne metody rozwoju

4. IMPLIKACJE MENTORINGU W DOSKONALENIU ZAWODOWYM

4.1. Organizacyjne implikacje mentoringu

4.2. Indywidualne efekty doświadczania mentoringu

4.3. Mentoring a krystalizacja sieci rozwojowych

4.4. Mentoring w kontekście zróżnicowania płci

4.5. Mentoring a kariera menedżerska kobiet w świetle dotychczasowych badań empirycznych

5. METODYKA BADANIA ZWIĄZKU POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET

5.1. Problem badawczy

5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze

5.3. Operacjonalizacja zmiennych

5.4. Narzędzie pomiaru i zastosowane metody statystyczne

5.5. Charakterystyka grupy badawczej

6. ZWIĄZEK POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH

6.1. Ocena zakresu mentoringu doświadczanego przez menedżerki

6.2. Ocena progresji kariery menedżerskiej kobiet

6.3. Zależność pomiędzy mentoringiem a progresją kariery menedżerskiej kobiet

6.4. Wpływ zdominowania branży przez daną płeć na badaną zależność

6.5. Wpływ wglądu w karierę na badaną zależność

6.6. Implikacje dla teorii i praktyki

ZAKOŃCZENIE

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW

BIBLIOGRAFIA

Małgorzata Adamska-Chudzińska

Małgorzata Adamska-Chudzińska – doktor habilitowany w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierownik Katedry Psychologii i Dydaktyki w Instytucie Zarządzania. Prodziekan Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych UEK w latach 2016–2019, kierownik Studium Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej UEK w latach 2015–2021. Kierownik projektów badawczych dotyczących psychospołecznego wymiaru zarządzania. Autorka publikacji z zakresu zaangażowania pracowników, sprawności zawodowej i podmiotowości człowieka w organizacji.

Klaudia Blachnicka

Klaudia Blachnicka – doktor w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Prowadzi badania w zakresie rozwoju zawodowego w ujęciu nowych modeli karier, ewaluacji pracowników oraz współczesnych metod zarządzania. Jej zainteresowania naukowe obejmują także psychologiczne i neurobiologiczne uwarunkowania efektywnego funkcjonowania jednostki i zespołów w przestrzeni zawodowej.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł