Mentoring w karierze menedżerskiej kobiet
Rok wydania: 2025
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci.
WSTĘP
1. KARIERA JAKO SEKWENCJA DOŚWIADCZEŃ ZAWODOWYCH
1.1. Istota i wymiary kariery zawodowej
1.2. Współczesna kariera zawodowa
1.3. Wgląd w karierę jako świadomość własnego potencjału zawodowego
1.4. Fazy rozwoju kariery menedżerskiej
1.5. Specyfika kariery menedżerskiej kobiet
2. WYMIARY SATYSFAKCJI Z KARIERY MENEDŻERSKIEJ
2.1. Satysfakcja jako miara progresji kariery menedżerskiej
2.2. Wyznaczniki satysfakcji z postępów w karierze menedżerskiej
2.2.1. Satysfakcja z postępów w zakresie celów szczegółowych
2.2.2. Satysfakcja z ogólnego przebiegu kariery
3. MENTORING W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA
3.1. Istota i cechy mentoringu
3.2. Rodzaje mentoringu – wsparcie zawodowe i psychospołeczne
3.3. Role i kompetencje uczestników relacji mentoringowej
3.4. Mentoring a pokrewne metody rozwoju
4. IMPLIKACJE MENTORINGU W DOSKONALENIU ZAWODOWYM
4.1. Organizacyjne implikacje mentoringu
4.2. Indywidualne efekty doświadczania mentoringu
4.3. Mentoring a krystalizacja sieci rozwojowych
4.4. Mentoring w kontekście zróżnicowania płci
4.5. Mentoring a kariera menedżerska kobiet w świetle dotychczasowych badań empirycznych
5. METODYKA BADANIA ZWIĄZKU POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET
5.1. Problem badawczy
5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze
5.3. Operacjonalizacja zmiennych
5.4. Narzędzie pomiaru i zastosowane metody statystyczne
5.5. Charakterystyka grupy badawczej
6. ZWIĄZEK POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
6.1. Ocena zakresu mentoringu doświadczanego przez menedżerki
6.2. Ocena progresji kariery menedżerskiej kobiet
6.3. Zależność pomiędzy mentoringiem a progresją kariery menedżerskiej kobiet
6.4. Wpływ zdominowania branży przez daną płeć na badaną zależność
6.5. Wpływ wglądu w karierę na badaną zależność
6.6. Implikacje dla teorii i praktyki
ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |