Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001.
Wstęp
Rozdział 1. Analiza tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Operacjonalizacja pojęcia tożsamości w analizie nauk o zarządzaniu i jakości
1.3. Proces powstawania i kształtowania się ontologii nauk o zarządzaniu i jakości jako warunek ustalenia jej tożsamości
1.4. Analiza strukturalna tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.5. Analiza przyczynowa tożsamości nauk o zarządzaniu i jakości
1.6. Uwagi końcowe
Rozdział 2. Natura metodologii nauk o zarządzaniu i jakości
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Metoda, metodyka, metodologia – ujęcie definicyjne
2.3. Charakterystyka metodologii nauk o zarządzaniu i jakości jako subdyscypliny tych nauk
2.4. Uwagi końcowe
Rozdział 3. Paradygmaty metodologiczne nauk o zarządzaniu i jakości
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Klasyfikacja paradygmatów nauk o zarządzaniu i jakości
3.3. Pojęcie paradygmatu metodologicznego
3.4. Analiza paradygmatów metodologicznych nauk o zarządzaniu i jakości
3.5. Uwagi końcowe
Rozdział 4. Problemy i metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pojęcia problemu i problemu badawczego
4.3. Problem badawczy, naukowy i praktyczny w naukach o zarządzaniu i jakości
4.4. Metody rozwiązywania problemów naukowych i praktycznych
4.5. Klasyfikator problemów badawczych i metod ich rozwiązywania w naukach o zarządzaniu i jakości
4.6. Uwagi końcowe
Rozdział 5. Typologia metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Przegląd typologii metod badawczych w naukach społecznych
5.3. Wybrane typologie metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
5.4. Uwagi końcowe
Rozdział 6. Dobór metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Uwarunkowania filozoficzno-metodologiczne i metodyczne doboru metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości
6.3. Teoria decyzji jako teoretyczna podstawa formułowania koncepcji doboru metod badawczych
6.4. Model koncepcji doboru metod w rozwiązywaniu problemów badawczych nauk o zarządzaniu i jakości
6.5. Uwagi końcowe
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |