Model wewnętrznej oceny jakości kształcenia na uczelni
Rok wydania: 2021
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Dodatkowe informacje: Kolor
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia.
Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
ROZDZIAŁ 1. Szkolnictwo wyższe w Polsce
1.1. Rola szkolnictwa wyższego w rozwoju gospodarki
1.2. Ewolucja systemu szkolnictwa wyższego w Polsce
1.3. Współczesne problemy szkolnictwa wyższego
1.4. Kierunki rozwoju i innowacji w szkolnictwie wyższym
ROZDZIAŁ 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej
2.1. Pojęcie jakości w szkolnictwie wyższym
2.2. Zarządzanie jakością na uczelni
2.3. Pojęcie jakości kształcenia
2.4. Zapewnienie i doskonalenie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
ROZDZIAŁ 3. Ocena jakości kształcenia na uczelni
3.1. Potrzeba ewaluacji jakości kształcenia
3.2. Zewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia
3.3. Wewnętrzna ocena jakości procesu kształcenia w szkole wyższej
3.4. Przegląd metod stosowanych do oceny jakości kształcenia
CZĘŚĆ II. Opracowanie modelu wewnętrznej oceny jakości kształcenia
ROZDZIAŁ 4. Założenia teoretyczne wewnętrznej oceny jakości kształcenia
ROZDZIAŁ 5. Kryteria stosowane do oceny jakości kształcenia
5.1. Kryteria stosowane do zewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.2. Kryteria stosowane do wewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.3. Kryteria oceny jakości kształcenia stosowane do sporządzenia rankingów światowych
ROZDZIAŁ 6. Determinanty jakości procesu kształcenia z punktu widzenia interesariuszy
6.1. Interesariusze szkoły wyższej
6.1.1. Ogólna charakterystyka wybranej szkoły wyższej
6.1.2. Analiza interesariuszy
6.2. Obszary realizacji procesu kształcenia
6.3. Oczekiwania interesariuszy dotyczące procesu kształcenia w szkole wyższej
6.4. Czynniki determinujące jakość procesu kształcenia związane z oczekiwaniami interesariuszy
6.5. Kryteria wewnętrznej oceny jakości kształcenia w szkole wyższej oraz metody ich ewaluacji
ROZDZIAŁ 7. Wewnętrzna ocena jakości procesu kształcenia w wybranej szkole wyższej
7.1. Charakterystyka uczelnianego systemu zapewnienia jakości kształcenia (USZJK) analizowanej uczelni
7.2. Analiza porównawcza działań aktualnie podejmowanych w celu oceny jakości kształcenia w ramach USZJK i wewnętrznej oceny wobec ustalonych kryteriów
7.3. Procedura wewnętrznej oceny jakości procesu kształcenia
Podsumowanie
Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety Interesariusze szkoły wyższej
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety Oczekiwania interesariuszy szkoły wyższej związane z jakością kształcenia
Załącznik 3. Diagram QFD dla procesu kształcenia w Szkole Wyższej Y
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |