Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Organizacja zachowań zespołowych

Organizacja zachowań zespołowych

Redakcja naukowa Ryszard Rutka, Piotr Wróbel
ISBN: 978-83-208-2005-8
Dostępność: Produkt niedostępny
Liczba stron: 264
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 162x237

Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa.  W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi:
·  oczekiwania organizacji wobec jej uczestników,
·  rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników,
·  najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych,
·  kluczowe aspekty komunikacji,
·  kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację,
·  rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników,
·  wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, a także dla praktyków gospodarczych.

Spis treści
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników (Piotr Wróbel)
1.1. Strategie sukcesu współczesnej organizacji
1.2. Skuteczność czy efektywność jako kluczowe kryterium oceny działań jednostki i zespołu?
1.3. Oczekiwane zachowania członka organizacji
 
Rozdział 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika (Ryszard Rutka)
2.1. Władza w organizacji
2.2. Kierowanie transakcyjne i przywództwo
2.3. Potencjalny i rzeczywisty styl kierowania
2.4. Podstawowe style kierowania
2.5. Uwarunkowania uspołecznienia procesów decyzyjnych w organizacjach
 
Rozdział 3. Budowa zespołu (Ewa Markowska)
3.1. Zespół a grupa
3.2. Znaczenie i warunki funkcjonowania zespołów
3.3. Typy zespołów
3.4. Kształtowanie zespołu
3.5. Współpraca w zespole
3.6. Bariery efektywności zespołów
3.7. Podnoszenie efektywności zespołów
 
Rozdział 4. Komunikacja społeczna — wpływ na zachowania w organizacji (Halina Czubasiewicz, Piotr Wróbel)
4.1. Istota i rodzaje komunikacji w kształtowaniu zachowań odbiorców (Halina Czubasiewicz)
4.2. Bariery w procesie komunikowania się (Halina Czubasiewicz)
4.3. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie sprawowania roli kierownika (Halina Czubasiewicz)
4.4. Sprawne komunikowanie się w zespole (Halina Czubasiewicz)
4.5. Sprawne komunikowanie się kierownika z pracownikiem (Halina Czubasiewicz)
4.6. Komunikacja kanałami elektronicznymi w zespole (Piotr Wróbel)
 
Rozdział 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację (Ryszard Rutka)
5.1. Od działań kreatywnych do sformalizowanych
5.2. Koordynacja jako wyznacznik zakresu formalizacji działań
5.3. Ukierunkowywanie zachowań organizacyjnych przez motywację
5.4. Proces formalizacji zachowań organizacyjnych
5.5. Cele i skutki formalizacji
5.6. Przedmiot i zakres formalizacji
5.7. Kultura i strategia organizacyjna jako uwarunkowania procesu formalizacji
 
Rozdział 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji (Piotr Grajewski)
6.1. Konfiguracje funkcjonalne
6.2. Konfiguracje procesowe i projektowe
6.3. Struktury konfigurowane ze względu na poziom centralizacji władzy w organizacji
6.4. Struktury elastyczne
6.5. Potencjalne zachowania w organizacji pod wpływem poszczególnych konfiguracji struktury
 
Rozdział 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji (Małgorzata Czerska)
7.1. Kultura organizacji — istota, treść i funkcje
7.2. Możliwości i kierunki kształtowania kultury organizacji
7.3. Narzędzia kształtowania kultury organizacji
7.4. Kultura organizacji jako determinanta zachowań organizacyjnych
Odbiór osobisty 0 zł
Poczta Polska 12 zł
Kurier 14 zł
Kurier (Pobranie) 17 zł
Poczta Polska (Pobranie) 20 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki dla zamówień od 200 zł