Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: III
Oprawa: miękka
Format: B5
W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, inżynierii produkcji. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców, menedżerów, kadry kierowniczej w firmach.
Spis treści
Wprowadzenie
1. Planowanie strategiczne
1.1. Ewolucja myślenia strategicznego
1.2. Istota strategii
1.3. Model działalności przedsiębiorstwa
1.4. Metodyka budowy planu strategicznego
1.5. Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie
2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
2.1. Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
2.4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
2.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
3. Strategia dywersyfikacji — od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu
3.1. Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
3.2. Cele i rodzaje dywersyfikacji
3.3. Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
3.4. Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
3.5. Konglomeraty — nieudany eksperyment?
3.6. Pułapki dywersyfikacji
4. Strategia rozwoju rynku — od przedsiębiorstwa lokalnego do korpo¬racji transnarodowej
4.1. Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
4.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.3. Model przedsiębiorstwa globalnego
4.4. Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
4.5. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa
5. Strategia integracji pionowej
5.1. Istota integracji pionowej
5.2. Integracja pionowa a strategie alternatywne
5.3. Strategie zarządzania dostawcami
5.4. Tendencje światowe
6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
6.1. Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
6.2. Fuzje i przejęcia
6.3. Alianse strategiczne
7. Strategie konkurencji
7.1. Istota strategii konkurencji
7.2. Przewagi konkurencyjne
7.3. Źródła przewag konkurencyjnych
7.4. Wybór obszaru konkurencji
7.5. Hiperkonkurencja
Aneks
Literatura
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |