Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Wartość konsumencka w kontekście zrównoważonego rozwoju. Percepcja i akceptacja zrównoważonej wartości konsumenckiej na rynku spożywczym

Agnieszka Wiśniewska
ISBN: 978-83-208-2544-2
Ean: 9788320825442
Liczba stron: 328
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
89.90 zł
76.42
Najniższa cena z 30 dni: 76.42
liczba egzemplarzy:

Książka stanowi rezultat projektu badawczego prowadzonego w latach 2021–2023, zrealizowanego dzięki wsparciu Uniwersytetu Warszawskiego w ramach Priorytetowego Obszaru Badawczego V programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza ”.

 

Pragnę podkreślić znaczenie podjętej tematyki w aspekcie teoriopoznawczym i praktycznym oraz właściwe przygotowanie i przeprowadzenie procedury badawczej – zarówno w części pierwszej, dotyczącej przeglądu literatury, jak i w odniesieniu do badań empirycznych. Oceniana monografia wypełnia lukę w literaturze poświęconej zagadnieniom akceptacji konsumenckiej w kontekście zrównoważonej wartości konsumenckiej na rynku produktów spożywczych.

Z recenzji dr hab. Hanny Górskiej-Warsewicz, prof. SGGW

 

Książka wypełnia trzy bardzo istotne pola badawcze. Po pierwsze dotyczy systematyki ujęć koncepcji teoretycznych związanych z kategorią wartości konsumenckiej. Po drugie obejmuje zagadnienia analizy bibliometrycznej i systematycznego przeglądu literatury i ich roli w identyfikacji luki badawczej. Po trzecie zawiera wyniki własnych badań empirycznych z wykorzystaniem eksploracyjnego podejścia jakościowego (technika persony), wywiadów eksperckich oraz ilościowego modelu eksplanacyjnego typu SEM. Wszystkie wątki w książce mają charakter innowacyjny, są ujęte w bardzo spójny i powiązany wewnętrznie sposób. Każda część pracy jest opatrzona odpowiednim wstępem i przedstawieniem celu, pytań lub hipotez badawczych, które następnie są weryfikowane i komentowane. Stanowi to duży walor książki. Jest to pozycja wypełniająca istniejącą lukę badawczą w polskiej literaturze z tego zakresu.

Z recenzji prof. dr. hab. Adama Sagana

Wstęp

Rozdział 1. PERSPEKTYWY BADAŃ NAD WARTOŚCIĄ W KONTEKŚCIEZACH OWAŃ KONSUMENCKICH
1.1. Wartość jako pojęcie interdyscyplinarne
1.2. Wartość jako motywator zachowań konsumenckich
1.3. Wartość konsumencka – dotychczasowe przeglądy literatury
1.4. Wartość konsumencka – ramy obszaru naukowego dla analizy bibliometrycznej i jakościowego przeglądu literatury
1.5. Podsumowanie

Rozdział 2. TENDENCJE W BADANIACH NAUKOWYCH NAD WARTOŚCIĄ KONSUMENCKĄ – ANALIZA BIBLIOMETRYCZNA
2.1. Problemy badawcze i procedura analizy bibliometrycznej 
2.2. Badania nad wartością konsumencką – dojrzałość problematyki w naukach o zarządzaniu
2.3. Ekosystem badawczo-publikacyjny związany z wartością konsumencką
2.4. Badania nad wartością konsumencką – konteksty i aspekty 
2.5. Wstępna identyfikacja luki badawczej w subobszarze zielonej wartości postrzeganej
2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. TEORIE WARTOŚCI KONSUMENCKIEJ – STATE OF THE ART
3.1. Procedura zastosowanego tradycyjnego przeglądu literatury
3.2. Wartość konsumencka a perspektywa dominującej logiki w marketingu
3.3. Naukowe konceptualizacje wartości konsumenckiej
3.4. Dyskusja nad wymiarami postrzeganej wartości konsumenckiej
3.5. Konteksty rynkowe i metody badań nad postrzeganą wartością konsumencką
3.6. Rekomendowane kierunki badań nad postrzeganą wartością konsumencką
3.7. Podsumowanie

Rozdział 4. BADANIA NAD POSTRZEGANĄ WARTOŚCIĄ KONSUMENCKĄ W KONTEKŚCIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU – PRZEGLĄD ZAKRESU LITERATURY
4.1. Procedura zastosowanego przeglądu zakresu literatury
4.2. Zrównoważony rozwój jako kontekst badań nad zachowaniami konsumentów
4.3. Konceptualizacja postrzeganej wartości konsumenckiej w kontekście idei zrównoważonego rozwoju
4.4. Znaczenie postrzegania zrównoważonych aspektów wartości konsumenckiej dla intencji behawioralnych w świetle dotychczasowych badań
4.5. Rekomendacje dla przyszłych badań nad postrzeganą wartością konsumencką w kontekście zrównoważonego rozwoju – doprecyzowanie luki badawczej
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5. METODYKA BADAŃ EMPIRYCZNYCH 
5.1. Cel główny badania empirycznego i operacjonalizacja pojęcia zrównoważonej wartości konsumenckiej 
5.2. Produkty spożywcze jako rynkowy kontekst badań nad wartością konsumencką
5.3. Procedura badań empirycznych i rygor metodyczny

Rozdział 6. PERCEPCJA ZRÓWNOWAŻONEJ WARTOŚCI KONSUMENCKIEJ – WYNIKI BADAŃ EKSPLORACYJNYCH (ETAP I)
6.1. Cel eksploracyjnych badań konsumenckich i problemy badawcze
6.2. Metoda jakościowych badań konsumenckich, procedura badawcza i próba
6.3. Narzędzie badawcze i struktura wywiadu fokusowego 
6.4. Wyniki eksploracyjnych badań konsumenckich
6.4.1. Zwyczaje zakupowe i pozakupowe konsumentów
6.4.2. Problemy współczesnego świata z perspektywy Person stworzonych przez respondentów
6.4.3. Percepcja marek zrównoważonych przez respondentów 
6.4.4. Postrzegane korzyści, ryzyko i koszty związane z zakupem lub konsumpcją produktów spożywczych oferowanych pod markami zrównoważonymi
6.5. Podsumowanie eksploracyjnych badań konsumenckich

Rozdział 7. WYMIARY ZRÓWNOWAŻONEJ WARTOŚCI KONSUMENCKIEJ – WYNIKI BADAŃ EKSPLANACYJNYCH (ETAP II)
7.1. Cele i metodyka badań eksperckich
7.2. Wyniki badań eksperckich
7.3. Cele i metodyka ilościowych badań pilotażowych
7.4. Wyniki ilościowych badań pilotażowych
7.5. Podsumowanie wyników z etapu badań eksplanacyjnych

Rozdział 8. AKCEPTACJA ZRÓWNOWAŻONEJ WARTOŚCI KONSUMENCKIEJ – WYNIKI BADAŃ ILOŚCIOWYCH (ETAP III)
8.1. Cele badania właściwego, model postulowany i hipotezy
8.1.1. Cele badań
8.1.2. Postrzegana zrównoważona wartość konsumencka i intencje behawioralne – podstawy teoretyczne dla hipotez badawczych
8.1.3. Zaufanie do marek zrównoważonych – operacjonalizacja pojęcia i hipotezy badawcze
8.1.4. Postawa wobec idei zrównoważonego rozwoju – operacjonalizacja pojęcia i hipotezy badawcze
8.1.5. Pozostałe zmienne testowane w modelu i hipotezy badawcze
8.1.6. Hipotezy badawcze w modelu postulowanym
8.2. Metoda i procedura badania oraz metody analizy
8.3. Narzędzie badawcze
8.3.1. Ogólna struktura narzędzia badawczego
8.3.2. Skala dla zrównoważonej wartości konsumenckiej i intencji behawioralnych
8.3.3. Skala dla zmiennej ZAUFANIE wobec marek zrównoważonych
8.3.4. Skala dla zmiennej POSTAWA wobec zrównoważonego rozwoju
8.4. Próba badawcza
8.5. Wyniki badań ilościowych
8.5.1. Rzetelność i trafność konstruktu zrównoważonej wartości konsumenckiej
8.5.2. Rzetelność i trafność skali dla zmiennej INTENCJE behawioralne konsumentów
8.5.3. Weryfikacja modelu akceptacji zrównoważonej wartości konsumenckiej na rynku polskim
8.5.4. Potwierdzenie modelu akceptacji zrównoważonej wartości konsumenckiej w innym kontekście rynkowym – kontekst Polski vs kontekst Niemiec
8.5.5. Rzetelność i trafność skali dla zmiennej ZAUFANIE do marek zrównoważonych
8.5.6. Testowanie znaczenia zmiennej mediującej ZAUFANIE
8.5.7. Postawa wobec zrównoważonego rozwoju – segmentacja polskich respondentów oraz rzetelność i trafność skali dla zmiennej w modelu akceptacji SCV
8.5.8. Testowanie roli postawy wobec zrównoważonego rozwoju w modelu akceptacji zrównoważonej wartości konsumenckiej
8.5.9. Testowanie znaczenia zmiennych demograficznych jako moderatorów w modelu akceptacji zrównoważonej wartości konsumenckiej
8.5.10. Podsumowanie wyników z etapu deskryptywnego i wnioski
Podsumowanie

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis załączników
Załączniki do ROZDZIAŁU DRUGIEGO
Załączniki do ROZDZIAŁU SZÓSTEGO
Załączniki do ROZDZIAŁU ÓSMEGO

Agnieszka Wiśniewska

Agnieszka Wiśniewska

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w naukach o zarządzaniu. Koordynuje międzynarodowy program magisterski zainicjowany w ramach programu Horyzont Europa, realizowany na Wydziale Zarządzania w konsorcjum uczelni z wybranych krajów UE oraz organizacji EIT Food. Dodatkowo kieruje programem studiów „Zarządzanie” na WZ UW i przewodniczy Komisji ds. Zapewnienia Jakości na Wydziale. Jej badania koncentrują się na postawach i zachowaniach konsumentów, wartości konsumenckiej, zrównoważonym rozwoju oraz promowaniu zrównoważonej konsumpcji.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł