Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Employee experience. Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań

Anna Lipka
ISBN: 978-83-208-2498-8
eISBN: 978-83-208-2499-5
Rok wydania: czerwiec 2022
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90
Zapytaj
Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu“. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:
- sensoryczne,
- emocjonalne,
- intelektualne,
- behawioralne i
- społeczne,
a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem – kapitałem ludzkim – odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie – rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees „na miarę naszych czasów“.   
Anna Lipka
Anna Lipka

Anna Lipka od 2002 r. jest profesorem tytularnym (habilitację uzyskała w Akademii Ekonomicznej w 1996 r. na podstawie rozprawy pt. „Uwarunkowania komputerowego wspomagania gospodarowania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie“). Jest stypendystką Deutscher Akademischer Austauschdienst (Uniwersytet Techniczny w Dreźnie; Uniwersytet w Trewirze). Niniejsza książka jest trzynastą w Jej dorobku. Najczęściej cytowanymi są: „Ryzyko personalne. Szanse i zagrożenia zarządzania zasobami ludzkimi“ (2002), „Strategie personalne firmy“ (2000), „Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i dekoniunktury“ (2010), a ostatnio napisanymi: „Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudniania Milenialsów“ (2019), „Estetyka słowa i grzeczność językowa wytworów pracy. Perspektywa oceniania pracowników“ (2020). Jest też współautorką (1-4 autorów) 16 książek wydanych w latach 2006-2019 w ramach projektów statutowych Katedry Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, realizowanych pod jej kierunkiem jako kierownika ww. Katedry. Najczęściej cytowanymi spośród nich są: „Kształtowanie motywacji wewenętrznej. Koszty jakości i ryzyko“ (2010), „Lojalność pracownicza“ (2012), „Aktywność twórcza a pracoholizm. Jak utrzymać kapitał kreatywności pracowników?“ (2013), a ostatnio napisanymi: „Empatyczne zarządzanie w czasach performatywnej kreatywności“ (2018), „Projekty wspierania rozwoju wielopokoleniowych zespołów“ (2019), „Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu. Wybrane problemy“ (2020).

 

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł