Skuteczność procesu kształcenia zawodowego w Polsce dla branży transportowej oraz logistycznej w odniesieniu do procesu egzaminowania zawodowego na poziomie szkół średnich
W dobie współczesnej gospodarki opartej na wiedzy niezwykle istotnym zadaniem jest permanentna ocena efektywności kształcenia. Dlatego celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie systemu kształcenia zawodowego dla branży transportowej oraz logistycznej na poziomie szkoły średniej wraz z jego oceną skuteczności kształcenia w aspekcie osiąganych efektów przez uczniów/słuchaczy w postaci poziomu zdawalności egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Zderzenie tych dwóch elementów pozwoliło na sformułowanie licznych istotnych wniosków. Artykuł powstał na podstawie analizy dokumentów formalno-prawnych oraz aktów normatywnych obowiązujących w opisywanym obszarze.
Bibliografia
Fechner, I., Szyszka, G. (red.). (2018). Logistyka w Polsce. Raport 2017. Poznań: Biblioteka Logistyka.
Kupisiewicz, Cz., Kupisiewicz, M. (2009). Słownik pedagogiczny [Pedagogical dictionary]. Warszawa: PWN.
Mazik-Gorzelańczyk, M. (2016). Kształcenie zawodowe w Polsce w perspektywie zmian i potrzeb gospodarki. Warszawa: Friedrich Ebert Stiftung. Przedstawicielstwo w Polsce.
Rajczakowska, E., Bujak, A., Andrzejczyk, P. (2019). Effects of Financing Vocational Education in Poland and the Process of Vocational Examination at Secondary School Level in Selected Occupations of the TSL Sector. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20(7).
Sączawa, I. (2018). Dynamika na rynku pracy w logistyce i zakupach. Euro Logistcs, (104).