Inteligencja ekonomiczna w działalności usługowej
Rok wydania: 2023
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Przedmiotem dociekań naukowych w monografii były rodzaje inteligencji składające się na inteligencję ekonomiczną w działalności usługowej z podziałem na branże. Poruszono tematykę piętnastu czynników mogących wpływać na rozwój inteligencji ludzkiej. Ponadto przeanalizowano oddziaływanie sztucznej inteligencji w branżach usługowych z uwzględnieniem szans i zagrożeń. Ekonomiczne podejście do usług rozszerzono, korzystając z innych dyscyplin naukowych, sygnalizując subdyscypliny ekonomii w kontekście prowadzonej działalności. Podjęcie problemu inteligencji ekonomicznej w usługowej działalności gospodarczej oparto na realizacji założonych celów i zadań - utworzono koncepcję inteligencji ekonomicznej z uwzględnieniem specyfiki usług. Opracowano wskaźnik usługowej inteligencji ekonomicznej i zaprezentowano modele ewolucyjno-inwestycyjny oraz powiązań inteligencji ekonomicznej z działalnością usługową.
Zgodnie z wynikami badań zdecydowana większość (powyżej 75%) badanych poparła posiadanie specjalnych zdolności ważnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i bycia przedsiębiorcą. Oznacza to, że pracownicy są przekonani o konieczności rozwijania rodzajów inteligencji w celu prowadzenia działalności gospodarczej i przyjmowania ról właściciela czy kierownika organizacji, w tym usługowej.
Monografia dotyczy aktualnego i oryginalnie ujętego zagadnienia. Najważniejszym obszarem rozważań autorki są rodzaje inteligencji składające się na inteligencję ekonomiczną w działalności usługowej. Nowatorskim wkładem jest identyfikacja czynników mogących wpływać na rozwój inteligencji ludzkiej i sztucznej. Pozwoliło to stworzyć koncepcję inteligencji ekonomicznej z uwzględnieniem specyfiki usług, opracować wskaźnik usługowej inteligencji ekonomicznej i zaprezentować modele ewolucyjno-inwestycyjny oraz powiązań inteligencji ekonomicznej z działalnością usługową. Na podstawie wyników badań autorka wytypowała składniki inteligencji ekonomicznej w działalności usługowej. Składniki te mogą być przydatne w działalności gospodarczej, np. przy podejmowaniu właściwych decyzji, przy uaktywnieniu pracowników czy też przy wzbudzaniu impulsów rozwojowych organizacji.
Z recenzji dr. hab. Andrzeja Szplita, prof. ANS w Kielcach
Już sam tytuł książki, w którym autorka używa pojęcia inteligencji, sytuuje rozważania w odniesieniu do kluczowego terminu z zakresu psychologii. Jest to zadanie bardzo ambitne, tym bardziej że termin ten zastosowano do analizy działalności usługowej. […] Autorka podejmuje w monografii niezmiernie trudne wyzwanie, jakim jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy istnieje inteligencja ekonomiczna odpowiadająca tylko działalności usługowej. […] Tekst jest wielce interesujący, nowatorski.
Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szulczewskiego, prof. SGH w Warszawie
Wprowadzenie
Zagadnienia metodyczne
Rozdział 1. Organizacja usługowa – specyfika
Warunki prowadzenia usługowej działalności gospodarczej
Typizacja i cechy podmiotów świadczących usługi
Kryteria ekonomiczne usług
Rozdział 2. Koncepcje usług w nurtach ekonomii
Ekonomia menedżerska i ekonomia matematyczna w kontekście usług
Ekonomia behawioralna, neuroekonomia i psychologia ekonomiczna
w kontekście usług
Ekonomia ekologiczna i ekonomia środowiska w kontekście usług
Rozdział 3. Rodzaje inteligencji ekonomicznej w odniesieniu do usług
– ujęcie teoretyczne i empiryczne
Inteligencja ogólna w działalności gospodarczej
Inteligencja gospodarcza i konkurencyjna jako składowe inteligencji
ekonomicznej
Naturalna i sztuczna inteligencja w usługach
Rozdział 4. Inteligencja ekonomiczna w działalności usługowej
– studium przypadku
Narzędzie badawcze dotyczące działalności naukowej i handlu
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie jako przykład działalności naukowej
Uznane sieci handlowe w Polsce jako przykład działalności handlowej
Rozdział 5. Komponenty inteligencji ekonomicznej w działalności usługowej
Podział elementów inteligencji ekonomicznej
Prezentacja wyselekcjonowanych rodzajów inteligencji
Inteligencja ekonomiczna w usługach – zintegrowany schemat działalności
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel
Spis rysunków
Spis załączników
Streszczenie
Summary
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |