Hotelarstwo. Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
W książce kompleksowo przedstawiono zasady organizacji oraz funkcjonowanie obiektu hotelarskiego. Autorzy przedstawili: rolę obiektów noclegowych we współczesnej gospodarce; tworzenie struktury funkcjonalnej takiego obiektu i jej główne elementy; kształtowanie komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego i ich zakres pracy; najistotniejsze cechy osobowości i niezbędne kwalifikacje hotelarzy; charakterystykę grup i segmentów gości hotelowych; zasady komunikacji między gospodarzami a gośćmi; reklamacje usług hotelowych oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy w obiekcie hotelarskim.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków związanych z hotelarstwem i turystyką w wyższych uczelniach różnych typów. Może też być wykorzystywana przez nauczycieli i wykładowców w szkołach średnich i pomaturalnych kształcących w specjalnościach: hotelarstwo i turystyka. Z pewnością przyda się również osobom, które chciałyby pokusić się o zorganizowanie i prowadzenie obiektu oferującego noclegi
SPIS TREŚCI
1. Gościnność
1.1. Gościnność w rozwoju cywilizacji
1.2. Co to jest gościnność?
1.3. Aspekty gościnności
1.4. Elementy modelu gościnności
1.5. Formuła gościnności
2. Struktura funkcjonalna obiektu hotelarskiego
2.1. Położenie obiektu
2.2. Zagospodarowanie działki
2.3. Budynek, zespół budynków
2.3.1. Zespół recepcyjny
2.3.2. Komunikacja i transport wewnętrzny
2.3.3. Zespół pobytowy
2.3.4. Zespół gastronomiczny
2.3.5. Zespół wielofunkcyjny
2.3.6. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
2.3.7. Zespół handlowo-usługowy
2.3.8. Zaplecze techniczno-administracyjne
2.3.9. Zaplecze socjalne pracowników
2.4. Dostosowanie obiektów hotelarskich do obsługi gości niepełnosprawnych
3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.1. Elementy struktury organizacyjnej
3.1.1. Piony, departamenty
3.1.2. Komórki organizacyjne
3.1.3. Stanowiska pracy
3.2. Struktury organizacji pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.3. Konsorcja hotelarskie a struktury organizacyjne przedsiębiorstw hotelarskich
3.4. Podstawowe dokumenty organizacyjne w przedsiębiorstwie hotelarskim
3.4.1. Regulamin pracy i płacy
3.4.2. Regulamin obiektu noclegowego
4. Organizacja pracy wybranych pionów i komórek organizacyjnych obiektu hotelarskiego
4.1. Recepcja — cykl obsługi gościa w obiekcie noclegowym
4.1.1. Rezerwacja
4.1.2. Zakwaterowanie — check in
4.1.3. Obsługa w trakcie pobytu
4.1.4. Wykwaterowanie — check out
4.1.5. Zakończenie doby hotelowej
4.1.6. Współpraca recepcji z innymi elementami struktury organizacyjnej
4.2. Służba pięter
4.3. Gastronomia hotelowa
4.4. Organizacja czasu wolnego
5. Hotelarze
5.1. Wizerunek hotelarza
5.2. Hotelarskie 3 E
5.3. Tajemnica zawodowa w hotelarstwie
5.4. Hotelarze w pracy
5.4.1. Stres zawodowy
5.4.2. Emocje
5.4.3. Akceptacja własnej osoby
5.4.4. Nawyki w pracy
6. Goście
6.1. Segmentacja rynku gości hotelowych
6.2. Charakterystyka grup i segmentów gości hotelowych
7. Goście i gospodarze
7.1. Komunikacja
7.2. Modele nowoczesnej obsługi
7.3. Pierwsze wrażenie
7.4. Gość pozytywnie zaskoczony
7.5. Sytuacje trudne i nadzwyczajne
8. Reklamacja usługi hotelowej
8.1. Dlaczego goście bywają niezadowoleni?
8.2. Niezadowolony gość i co dalej?
8.3. Komu i jak reklamować?
9. Bezpieczeństwo i higiena pracy w obiekcie hotelarskim
9.1. Bhp pracownika
9.2. Organizacja ochrony przeciwpożarowej
9.3. Ewakuacja gości, pracowników i mienia
9.4. Inne potencjalne zagrożenia
Bibliografia
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |