Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Obecnie rośnie świadomość korzyści związanych z kompleksowym i odpowiednim wkomponowaniem logistyki w strukturę i mechanizm zarządzania przedsiębiorstwem oraz w proces współdziałania jego partnerów rynkowych. W niniejszej książce autorzy określają podstawowe wymiary oraz przejawy integracji współczesnej logistyki jako systemowej determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Rozważane w kolejnych rozdziałach problemy dotyczą identyfikacji zakresu i kierunków oddziaływania podstawowych logistycznych czynników na system zarządzania przedsiębiorstwem.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Spis treści
Od autorów
Rozdział 1
Tendencje rozwojowe i integracyjne w logistyce w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem (Piotr Blaik)
1.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki – ujęcie ogólne
1.2. Identyfikacja determinant rozwoju logistyki
1.3. Rozwój koncepcji logistyki i jej miejsce w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
1.3.1. Modelowanie faz rozwoju koncepcji logistyki – próba systematyki
1.3.2. „Mapa drogowa” rozwoju logistyki – próba syntezy
1.3.3. Poziom rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw
1.4. Integracja jako istotny wymiar ewolucji logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM)
1.5. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej
Rozdział 2
Identyfikacja kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) (Piotr Blaik)
2.1. Kluczowe wyzwania współczesnej logistyki jako podstawa kształtowania struktury sieciowej w logistyce
2.2. Katalog kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i SCM
2.3. Kluczowe wyzwania logistyki/SCM w świetle badań w krajach zachodnich
2.4. Identyfikacja realizacji kluczowych wyzwań logistyki i SCM w praktyce przedsiębiorstw
Rozdział 3
Klasyfikacja i identyfikacja logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk, Anna Bruska)
3.1. Istota oraz podstawowe kierunki oddziaływania logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
3.2. Kryteria i przekroje klasyfikacji logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
3.3. Hierarchizacja logistycznych czynników determinujących zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
3.4. Założenia i metodyczne aspekty badań nad logistycznymi determinantami zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska)
3.5. Płaszczyzny oddziaływania sfery logistyki na system zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań
w przedsiębiorstwach w Polsce (Anna Bruska)
Rozdział 4
Identyfikacja komponentów orientacji przepływowej w aspekcie wpływu na zarządzanie i jego efekty w przedsiębiorstwie (Piotr Blaik)
4.1. Istota i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.2. Rozwój badań dotyczących związków między logistyką a zarządzaniem i jego efektami w przedsiębiorstwie
4.3. Identyfikacja związków między komponentami orientacji przepływowej a zmianami w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.3.1. Czynniki orientacji przepływowej i stopień jej wdrożenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.3.2. Sytuacyjne uwarunkowania orientacji przepływowej przedsiębiorstwa
4.3.3. Przejawy oddziaływania komponentów orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i efekty zarządzania w przedsiębiorstwie
4.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce
4.5. Wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w krajach zachodnich
Rozdział 5
Kompetencje logistyki jako czynniki determinujące zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
5.1. Istota kompetencji i ich hierarchizacja
5.2. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw – próba systematyki i klasyfikacji
5.3. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem w świetle badań
w krajach zachodnich
5.3.1. Kompetencje logistyki w badaniach Global Logistics Research Team
5.3.2. Kompetencje łańcucha dostaw w koncepcji Supply Chain 2000
5.3.3. Kompetencje logistyki w badaniach European Logistics Association i A.T. Kearney
5.3.4. Przesłanki rozwoju kompetencji logistyki i łańcucha dostaw według Computer Sciences Corporation
5.3.5. Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw w badaniach Capgemini
5.4. Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
Rozdział 6
Strategie logistyczne oraz przesłanki i przejawy ich oddziaływania na zarządzanie przedsiębiorstwem (Rafał Matwiejczuk)
6.1. Istota strategii logistycznej oraz podstawowe orientacje w jej rozwoju
6.2. Zasoby i zdolności logistyczne w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa
6.3. Orientacja na klienta w logistyce i jej znaczenie w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa
6.4. Możliwości oddziaływania strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem
6.5. Przejawy wpływu strategii logistycznej na zmiany w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce
Rozdział 7
Instrumenty zarządzania logistycznego a doskonalenie metod i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem (Anna Bruska)
7.1. Istota i wymiary rozwoju instrumentarium logistycznego
7.2. Systematyka instrumentów logistycznych w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw
7.3. Kierunki oddziaływania instrumentów na modyfikacje metod i narzędzi zarządzania pozalogistycznymi sferami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa
7.4. Przepływowo zorientowane systemy informatyczne jako wsparcie procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie
Rozdział 8
Planowanie logistyczne jako determinanta zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwem (Sabina Kauf)
8.1. Zmiana miejsca i roli planów logistycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
8.2. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w systemie informacji w przedsiębiorstwie
8.3. Rozwój planowania logistycznego a zmiany w podsystemie analizy strategicznej
8.4. Wpływ priorytetów logistycznych na przewartościowania w systemie celów przedsiębiorstwa
Rozdział 9
Rozwiązania organizacyjne w sferze logistyki a zmiany w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Sabina Kauf)
9.1. Rozdrobnienie zadań logistycznych a integracja organizacyjna w świetle założeń koncepcji logistyki
9.2. Organizacja procesów logistycznych a przemodelowanie systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa
9.3. Formy organizacyjnej implementacji działalności logistycznej
9.4. Tendencje zmian w zakresie umiejscowienia logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
9.5. Struktury organizacyjne wykraczające poza przedsiębiorstwo jako ramy zarządzania łańcuchem dostaw
Rozdział 10
Controlling logistyczny a zarządzanie w przedsiębiorstwie (Anna Bruska)
10.1. Istota i funkcje controllingu logistycznego
10.2. Controlling logistyczny jako nośnik zmian w systemie zarządzania
10.3. Wyzwania logistyki a controllingowe sterowanie efektami zarządzania
Wykaz skrótów
Bibliografia
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |
Logistyka w przedsiębiorstwie
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5