Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje - procedury - doświadczenia
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: II zmienione
Oprawa: miękka
W książce przedstawiono nowoczesną koncepcję zarządzania, jaką jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Istotą tej koncepcji jest synchronizowanie przepływu strumieni produktów, informacji i środków finansowych w celu powiększania wartości dostarczanych produktów lub usług od momentu ich powstawania, przez fazy zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji, aż do obsługi ostatecznych klientów. Właściwe zarządzanie łańcuchem dostaw może więc być źródłem rynkowego sukcesu przedsiębiorstwa. W książce omówiono:
- teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw,
- procedury, organizację i strategie łańcuchów dostaw,
- benchmarking i ocenę łańcuchów dostaw,
- zarządzanie łańcuchami dostaw w Japonii i w Europie.
Książka jest przeznaczona dla: studentów uczelni ekonomicznych i technicznych oraz kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw
Łańcuchy i sieci dostaw
Geneza, istota i cele współczesnego zarządzania łańcuchami dostaw
Partnerstwo między ogniwami łańcucha dostaw
Zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchami dostaw
Synchronizacja strumieni popytu i podaży
Zarządzanie łańcuchami dostaw a teorie pozycjonowania i kosztów transakcyjnych
Rozdział 2. Procedury, organizacja i strategie łańcuchów dostaw
Poziomy integrowania łańcuchów dostaw
Poziomy integrowania łańcuchów dostaw według Ch.C. Poiriera
Pięciopoziomowy model Kompasu
Poziomy doskonałości łańcuchów dostaw według firmy konsultingowej A.T. Kearney
Doskonalenie przedsiębiorstwa a rozwój dostawców
Struktury organizacyjne przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw
Strategie obsługi klientów w łańcuchach dostaw
Strategia szybkiej reakcji (QR)
Strategia efektywnej obsługi klientów (ECR)
Technologie teleinformatyczne w zarządzaniu łańcuchami dostaw
Rozdział 3. Benchmarking i ocena łańcuchów dostaw
Istota i zakres benchmarkingu łańcuchów dostaw
Procesy w modelach referencyjnych łańcuchów dostaw
Analiza tworzenia wartości w łańcuchach dostaw
Pomiar sprawności i efektywności łańcuchów dostaw
Ocena wartości dodanej i satysfakcji klientów
Koszty działań i analiza wyników finansowych łańcucha dostaw
Ocena wartości dodanej łańcucha dostaw
Rozdział 4. Zarządzanie łańcuchami dostaw w firmach japońskich
Źródła rozwoju i sukcesów współdziałania przedsiębiorstw w Japonii
Struktura i funkcjonowanie łańcuchów dostaw w grupach Keiretsu
Łańcuchy dostaw w firmach japońskich w warunkach recesji
System dostaw just-in-time
Rozdział 5. Zarządzanie łańcuchami dostaw w Europie
Funkcjonowanie i kierunki rozwoju sieci dostaw w krajach Unii Europejskiej
Outsourcing logistyczny w europejskich łańcuchach dostaw
Kulturowe uwarunkowania sieci dostaw
Program integrowania dostawców: studium przypadku firmy zagranicznej w Polsce
Zakończenie
Wykaz skrótów
Bibliografia
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |