Zarządzanie łańcuchem dostaw w ujęciu zintegrowanym
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
W monografii zarządzanie łańcuchem dostaw jest przedstawione jako proces stanowiący syntezę wzajemnie dopełniających się, a więc komplementarnych czynności regulacyjnych będących treścią funkcji planowania, organizowania, koordynowania i kontrolowania działań wielopodmiotowych natury logistycznej i pozalogistycznej. Orientację procesową zarządzania łańcuchem dostaw osadzono w nurcie zintegrowanym, który łączy czynności regulacyjne realizowane w sposób zrutynizowany i mechanistyczny z niesformalizowanym i kreatywnym podejściem do organizacyjnego uczenia i rozwijania umiejętności. Stąd w ujęciu zintegrowanym zarządzanie łańcuchem dostaw polega na odnotowaniu i wyjaśnieniu etapów w procesie zarządzania (charakterystycznych dla podejścia normatywnego), z jednoczesnym uwzględnieniem czynników osobowościowych i aksjologicznych będących przedmiotem szczególnego zainteresowania nurtu behawioralnego. Zgodnie z podejściem zintegrowanym etapy procesu zarządzania łańcuchem dostaw niekoniecznie przebiegają w określonym porządku, sekwencyjnie i liniowo, lecz wzajemnie na siebie nachodzą oraz mogą następować jednocześnie i w różnej kolejności. Przebieg procesu zarządzania jest bowiem uzależniony od uwarunkowań występujących w konkretnej sytuacji decyzyjnej. W rezultacie łączenia podejścia normatywnego i behawioralnego koncepcja ta zostaje nasycona wartościami, które odwołują się do integracji jako jej konstytutywnej cechy zarządzania łańcuchem dostaw. W celu omówienia wzajemnego oddziaływania podejścia normatywnego i behawioralnego w zarządzaniu łańcuchem dostaw wykorzystano koncepcję krawędzi chaosu. W myśl przyjętego w książce stanowiska, świadomość istnienia oraz umiejętność oscylacji łańcucha dostaw na krawędzi chaosu jest rezultatem aplikacji podejścia zintegrowanego w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Innymi słowy, krawędź chaosu umożliwia menedżerom dostrzeżenie różnych odcieni szarości, które manifestują zróżnicowaną intensywność stosowania podejścia normatywnego i behawioralnego podczas realizacji czynności regulacyjnych zarządzania łańcuchem dostaw.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Istota zarządzania łańcuchem dostaw w ujęciu zintegrowanym
1.1. Klasyfikacja działań w łańcuchu dostaw
1.2. Międzyfunkcjonalny i międzyorganizacyjny charakter integracji działań wielopodmiotowych w łańcuchu dostaw
1.3. Dziedziny (obszary funkcjonalne) zarządzania łańcuchem dostaw
1.3.1. Identyfikacja komponentów zarządzania łańcuchem dostaw
1.3.2. Zarządzanie łańcuchem logistycznym
1.3.3. Zarządzanie działaniami pozalogistycznymi w łańcuchu dostaw – zarys problematyki
1.4. Integracja paradygmatów normatywnego i behawioralnego w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.5. Proces zarządzania łańcuchem dostaw w ujęciu zintegrowanym
Rozdział 2. Planowanie działań wielopodmiotowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw
2.1. Czynności w procesie planowania współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw
2.2. Diagnoza sytuacji decyzyjnej – istota i zakres
2.3. Formułowanie celów zarządzania łańcuchem dostaw
2.3.1. Oferta produktowo-usługowa jako instrument realizacji oczekiwań klientów
2.3.2. Cel główny i cele cząstkowe zarządzania łańcuchem dostaw
2.4. Opracowanie planu umożliwiającego realizację celu zarządzania łańcuchem dostaw
2.5. Zintegrowane podejście do planowania działań wielopodmiotowych w łańcuchu dostaw
Rozdział 3. Organizowanie zarządzania łańcuchem dostaw
3.1. Dylematy organizacji zarządzania łańcuchem dostaw
3.2. Podstawowe charakterystyki struktur organizacyjnych zarządzania łańcuchem dostaw
3.3. Mechanistyczne struktury organizacyjne w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.4. Organiczne modele struktur organizacyjnych w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.5. Podejście zintegrowane w organizacji zarządzania łańcuchem dostaw
Rozdział 4. Koordynowanie działań wielopodmiotowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.1. Mechanizmy koordynacji współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.2. Rola mechanizmów koordynacji współdziałania przedsiębiorstw w kreowaniu oferty produktowo-usługowej łańcucha dostaw
4.3. Zintegrowane podejście do koordynowania działań wielopodmiotowych w łańcuchu dostaw
4.4. Wzorce koordynacji współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw – ujęcie zintegrowane
Rozdział 5. Kontrolowanie współdziałania przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw
5.1. Zarys problematyki kontroli działań wielopodmiotowych
5.2. Normatywny charakter kontroli współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw
5.3. Istota behawioralnego podejścia do kontrolowania działań wielopodmiotowych w łańcuchu dostaw
5.4. Podejście zintegrowane w procesie kontroli współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw
Rozdział 6. Zarządzanie łańcuchem dostaw na krawędzi chaosu jako egzemplifikacja podejścia zintegrowanego
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |