Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Konsumpcja w czasach pandemii. Jak kryzys spowodowany pandemią Covid-19 zmienił zachowania konsumentów?

Paweł Chlipała, Agnieszka Żbikowska
ISBN: 978-83-208-2506-0
Liczba stron: 170
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
49.90 zł
42.42
Najniższa cena z 30 dni: 42.42
liczba egzemplarzy:
Monografia jest metodyczno-empirycznym studium zachowań konsumentów w warunkach pandemii COVID-19. Zawiera:
 
rozważania na temat zmian zachowań konsumentów w kryzysie,
dyskusje w kwestii podejść metodycznych do badań zachowań konsumentów w sytuacjach kryzysowych,
przegląd i wyniki badań zmian zachowań konsumentów w czasach pandemii oraz próbę określenia przyszłych trendów.

Praca dotyczy ważnej, aktualnej i niezwykle interesującej problematyki zmian zachowań konsumentów wywołanych pandemią COVID-19. Tematyka monografii daje obraz widocznych zmian zachowań Polaków, a także cenną próbę naszkicowania przyszłych zmian, identyfikacji ich skali i trwałości. Publikacja może stanowić ciekawe źródło odniesień i porównań do innych kryzysów: epidemii i pandemii, wojny w Ukrainie, zmian technologicznych i społecznych.

Z recenzji dr. hab. Roberta Kozielskiego, prof. UŁ

Całość dopełnia doskonała synteza i modelowe ujęcie zachowań konsumentów w czasach pandemii, jak również próba projekcji przyszłych trendów. Zgromadzony materiał teoretyczny i empiryczny jest niezwykle interesujący i wzbogaca dotychczasowy dorobek z zakresu problematyki zachowań konsumentów. Monografię uznaję za wybitne studium poznawcze i aplikacyjne w czasach pandemii COVID-19. 

Z recenzji dr. hab. Roberta Wolnego, prof. UE w Katowicach

Wprowadzenie
 
1. Pandemia COVID-19 jako uwarunkowanie konsumpcji
1.1. Kryzys a zachowania konsumentów – ujęcie modelowe 
1.2. Pandemia spowodowana wirusem SARS-CoV-2 na świecie i w Polsce 
1.3. Optymizm i pesymizm konsumentów. Poziom ufności konsumenckiej w czasie pandemii koronawirusa 
1.4. COVID-19 a zachowania konsumentów w świetle analizy literatury przedmiotu i raportów agencji badawczych 
 
2. Badanie zachowań konsumpcyjnych w czasach pandemii – aspekty terminologiczne i metodyczne
2.1. Podejścia metodyczne w poznaniu zagadnień zachowań konsumenta
2.2. Integracja metodologiczna a badanie zachowań konsumpcyjnych w czasie kryzysu
2.3. Zakres przedmiotowy badań konsumpcji spowodowanej pandemią COVID-19 – problemy terminologiczno-metodyczne
2.4. Założenia metodyczne badań własnych, przebieg badań i charakterystyka respondentów
 
3. Konsumpcja w czasach pandemii – zachowania, trendy
3.1. Nastroje konsumentów i sytuacja gospodarstw domowych respondentów w czasie pandemii koronawirusa
3.2. Zmiany zachowań konsumpcyjnych w czasie pandemii 
3.3. Pandemia jako impuls do prospołecznej i zrównoważonej konsumpcji
3.4. Zapis etnograficzny zmian zachowań konsumpcyjnych w kontekście pandemii
 
4. Kryzys spowodowany pandemią a zachowania nabywcze – pandemiczny i popandemiczny obraz konsumentów
4.1. Synteza badań nad konsumpcją w czasie pandemii
4.2. Model reakcji konsumentów na kryzys COVID-19
4.3. Próba wskazania przyszłych trendów konsumpcyjnych zarysowujacych się pod wpływem kryzysu spowodowanego pandemią 
 
Zakończenie
Bibliografia.
Spis tabel 
Spis rysunków 
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety
Załącznik 2. Scenariusz wywiadu pogłębionego 
Paweł Chlipała
Paweł Chlipała

Dr hab. Paweł Chlipała, prof. UEK

Pracuje w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych. Posiada doświadczenie w pracy biznesowej oraz badawczej. Interesuje się marketingiem jako sferą poznania naukowego: metodyką badań marketingu, integracją ścieżek metodycznych, podejściem interpretacyjnym w badaniach. Przedmiotem jego zainteresowań są współczesne koncepcje marketingowe – sposób ich wyodrębniania, analizy i oceny. Naukowo oraz dydaktycznie zajmuje się zachowaniami konsumentów, zwłaszcza ewolucją zachowań i determinantami je kształtującymi.

Agnieszka Żbikowska
Agnieszka Żbikowska

Dr hab. Agnieszka Żbikowska, prof. UEK

Pracuje w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Interesuje się zagadnieniami marketingu międzynarodowego i public relations. Szczególnie ciekawią ją uwarunkowania zachowań konsumentów na rynkach zagranicznych i rola kultury w kształtowaniu narzędzi marketingu przez przedsiębiorstwa międzynarodowe. Jest autorką ponad stu publikacji naukowych. Pełni funkcję członka zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł