Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Strategia reklamowa

Karolina Janiszewska, Jacek Kall
ISBN: 978-83-208-1977-9
eISBN: 978-83-208-2120-8
Liczba stron: 176
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 145x205
44.90
34.90
liczba egzemplarzy:

Spojrzenie Autorów - Karoliny JaniszewskiejJacka Kalla - na wykorzystanie reklamy w firmie jest odmienne od większości ujęć prezentowanych w polskojęzycznych pozycjach. Autorzy widzą reklamę z bardzo pragmatycznego punktu widzenia, jako narzędzie, które powinno być stosowane przez firmy, aby osiągnąć bardzo konkretne, wymierne cele biznesowe. Dlatego nie koncentrują się na aspektach kreacji reklam, ale na opracowaniu strategii reklamy i jej dopasowaniu do celów firmy.

Proponowane podejście, a także język, jakim książka została napisana, ułatwią Czytelnikowi (menedżerowi marki czy menedżerowi produktu lub pracownikowi agencji reklamowej) lepsze zrozumienie, na czym w istocie polega strategia reklamy, mimo, że nie została zapełniona analizami konkretnych czasów,


Książka Strategia reklamowa:
• wyjaśnia, jak zaplanować kampanię reklamową;
• przybliża sposoby określania adresatów, celów i treści reklamy;
• omawia, w jaki sposób ustalić zakres wykorzystania mediów w kampanii reklamowej i jakie to mają być media;
• prezentuje różnice kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
• przedstawia metody mierzenia skuteczności reklamy.

SPIS TREŚCI
 
Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Planowanie kampanii reklamowej (Karolina Janiszewska)
Jak zaplanować kampanię reklamową?
Co to jest strategia reklamowa?
Gdzie jest miejsce marki?
Dlaczego marka zajmuje akurat takie miejsce?
Dokąd zmierzamy?
Jak tam dotrzeć
Czy zbliżamy się do celu?
Metody ustalania budżetu reklamowego
Brief — najważniejszy dokument dla agencji reklamowej
Elementy briefu: prezentacja marki
Elementy briefu: część reklamowa
Brief kreatywny
Jak powstaje reklama: proces twórczy
Co to znaczy dobre rozwiązanie kreatywne?
Techniki przyciągania uwagi odbiorcy w reklamie
Typy apeli reklamowych
Jak podbić serca i umysły odbiorców: techniki prezentacji przekazu reklamowego
Humor
Rekomendacja
Fantazja
Porównanie
Fragment z życia
Jak sprawdzić, czy pomysł kreatywny jest dobry: badania ex ante
Pułapki realizacji kampanii
Pomiar skuteczności kampanii reklamowej
 
Rozdział 2. Adresaci, cele i treści reklamy (Jacek Kall)
Cele behawioralne a cele biznesowe
Źródła biznesu i odpowiadające im cele behawioralne
Adresaci reklamy
Model procesu zakupu oraz macierz KTO-GDZIE-KIEDY-JAK
Cele komunikacyjne reklamy
Potrzeba produktu
Świadomość marki i jak się ją buduje
Kreowanie i modyfikowanie postaw wobec marki: macierz Rossitera-Percy’ego
Wpływ reklamy na zamiar zakupu marki
Proces przetwarzania reklam
Do kogo, po co i jak przemawiać?
 
Rozdział 3. Planowanie mediów (Karolina Janiszewska)
Jak zaplanować kampanię reklamową w mediach?
Planowanie strategiczne
Planowanie taktyczne
Realizacja kampanii
Podsumowanie kampanii
Uwarunkowania strategii i media planu
Nowe sposoby komunikacji w erze rozwoju technologii
Advertainment
Advertgame
Portale społecznościowe
Mobilne środki komunikacji
Zamiast podsumowania: 11 złotych zasad planowania mediów
 
Rozdział 4. Pomiar skuteczności reklamy (Jacek Kall)
Skąd wiadomo, że reklama wpłynęła na wyniki ekonomiczne?
Badanie procesu przetwarzania reklamy oraz jej wpływu na potrzebę produktu i zamiar zakupu marki
Badanie wpływu reklamy na świadomość marki
Badanie wpływu reklamy na postawę wobec marki
Badania przed kampanią i po kampanii oraz badania ciągłe
Badać, badać i jeszcze raz badać
 
Zamiast zakończenia
Słownik użytecznych terminów
Wybrane pozycje bibliograficzne

Karolina Janiszewska

Doktor adiunkt w Katedrze Handlu i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wieloletni pracownik i współpracownik agencji reklamowych: JUST oraz MEN AT WORK. Współtwórca wielu strategii reklamowych dla polskich i zagranicznych marek. Autor licznych publikacji z zakresu komunikacji i zarządzania marką.

Szczególnym obszarem jej zainteresowań naukowych są metody pozycjonowania marek, projektowanie tożsamości marek oraz opracowanie kompleksowych koncepcji strategii promocji.

Współautor książek Wiedza o reklamie (WS PWN, 2009) i Strategia reklamowa (PWE, 2012).

Jacek Kall
Jacek Kall

Doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Autor kilku książek z zakresu zarządzania marką oraz reklamy, m.in. Silna marka. Istota i kreowanie (PWE, 2001), Reklama (PWE, 2010), Strategia reklamowa (PWE, 2012) oraz wielu artykułów m.in. w miesięczniku Marketing i Rynek.

Niezależny konsultant w zakresie brandingu dla wielu firm działających na polskim rynku.

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł
Polecamy