Architektura biznesu przedsiębiorstwa
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy poświęcono przedsięwzięciu biznesowemu wraz z przedstawieniem propozycji jego zawartości. Przeprowadzony przegląd literatury stanowił podstawę do wykazania luki poznawczej w dopełnieniu pojęcia przedsięwzięcia biznesowego, którą wypełnia zaproponowany konstrukt architektury biznesu. W drugim rozdziale przeprowadzono rozważania nad modelem biznesu, strategią i systemem zarządzania jako komponentami architektury biznesu. Trzeci rozdział poświęcono pojęciu efektywności organizacyjnej. Przeprowadzona dyskusja nad definiowaniem pojęcia efektywności z perspektywy nauk o zarządzaniu pozwoliła na zaproponowanie konstruktu efektywności organizacyjnej, na którą składają się: efektywność społeczna, zarządcza oraz rynkowa. W czwartym rozdziale przedstawiono etapy przeprowadzonego postępowania badawczego, a także opisano metodologię, ograniczenia badawcze oraz zakres przeprowadzonych badań. W rozdziale tym zaprezentowano również zaproponowane etapy rozwoju architektury biznesu. Rozdział piąty zawiera omówienie wyników przeprowadzonego badania. W części tej sformułowano także wnioski odnoszące się do relacji między architekturą biznesu a efektywnością organizacyjną badanych przedsiębiorstw.
Monografia jest dziełem ciekawym i oryginalnym. Jest opracowaniem naukowym osadzonym w teorii zarządzania. Ma również istotne walory empiryczne. Przedstawione ujęcie architektury biznesu jest podejściem nie tylko nowatorskim, ale też kompleksowym, integruje bowiem w jeden konstrukt elementy, które dotychczas były rozpatrywane i badane oddzielnie.
dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. Politechniki Łódzkiej
Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu strategicznym, jest ważna i aktualna, Zaproponowane przez Autora zintegrowanie elementów modelu biznesu, strategii organizacyjnej i systemu zarządzania w postaci konstruktu „architektura biznesu przedsiębiorstwa” i odniesienie go do efektywności organizacyjnej z uwzględnieniem temporalności stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy.
dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Spis treści
Wprowadzenie
Zdefiniowanie problemu badawczego
Źródła i metoda badawcza
Struktura pracy
1. Architektura biznesu w strukturze przedsięwzięcia biznesowego
1.1. Struktura przedsięwzięcia biznesowego
1.2. Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo
1.3. Architektura biznesu. Próba konceptualizacji
1.3.1. Perspektywa zewnętrzna przedsiębiorstwa
1.3.2. Perspektywa wnętrza przedsiębiorstwa
1.3.3. Perspektywa nowych funkcji i przedsięwzięć biznesowych
2. Statyczny i dynamiczny wymiar komponentów architektury biznesu
2.1. Model biznesu
2.1.1. Istota modelu biznesu
2.1.2. Elementy i składowe modelu biznesu
2.2. Strategia przedsiębiorstwa
2.2.1. Istota strategii
2.2.2. Elementy i składowe strategii
2.3. System zarządzania
2.3.1. Definicje systemu zarządzania
2.3.2. Elementy i składowe systemu zarządzania
2.4. Komponenty architektury biznesu
3. Efektywność organizacyjna. Kontekst architektury biznesu
3.1. Istota efektywności organizacyjnej
3.2. Wymiary efektywności organizacyjnej
3.3. Koncepcja pomiaru efektywności organizacyjnej
4. Metodyka postępowania badawczego
4.1. Mapy poznawcze i dominująca logika
4.2. Etapy rozwoju architektury biznesu
4.3. Procedura badawcza
4.3.1. Główny problem badawczy
4.3.2. Studia literaturowe
4.3.3. Badanie eksperckie
4.3.4. Badania ankietowe
4.3.5. Studia przypadków
5. Mapy poznawcze architektury biznesu. Empiryczne badania nad składowymi komponentów architektury biznesu
5.1. Mapy poznawcze architektury biznesu w etapach rozwoju architektury biznesu
5.1.1. Nowy model architektury biznesu
5.1.2. Wyniki postępowania badawczego w ujęciu grup przedsiębiorstw według wielkości
5.1.3. Wyniki postępowania badawczego w ujęciu grup przedsiębiorstw według wieku
5.2. Istotność relacji składowych architektury biznesu
5.2.1. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
5.2.2. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi w zależności od wieku przedsiębiorstwa
5.2.3. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi na efektywność organizacyjną przedsiębiorstwa w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
5.2.4. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi na efektywność organizacyjną przedsiębiorstwa w zależności od wieku przedsiębiorstwa
5.3. Efektywność organizacyjna przedsiębiorstw w opinii respondentów postępowania badawczego
5.3.1. Kryterium wielkości zatrudnienia
5.3.2. Kryterium roku założenia
5.4. Studium przypadków — wyniki badań
Zakończenie
Załączniki
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tablic
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |