Biuro zarządzania projektami (PMO)
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Każda organizacja funkcjonująca w globalnej gospodarce jest zmuszona nieustannie podejmować wyzwania dotyczące m.in. wdrożeń nowych produktów i procesów, aby móc utrzymać się w konkurencyjnym i ciągle zmieniającym się otoczeniu. Powszechną praktyką staje się więc powoływanie w przedsiębiorstwach jednostek organizacyjnych zarówno planujących, organizujących, jak i nadzorujących realizowane przedsięwzięcia. Aż 71% badanych firm przyznaje, że w swoich strukturach organizacyjnych posiada biuro zarządzania projektami, które obecnie jest jednym z najlepszych narzędzi wdrażania zmian oraz ulepszania i podtrzymywania dotychczasowej działalności.
Do zadań biura zarządzania projektami (Project Management Offce − PMO) należą:
• wspieranie i realizowanie planów strategicznych przedsiębiorstwa;
• utrzymanie kapitału intelektualnego;
• planowanie i nadzór nad wykorzystaniem zasobów;
• koordynacja i centralizacja podległych projektów;
• zarządzanie środowiskiem projektowym, w tym planowanie, standaryzacja i synchronizacja, szkolenia, kontrola;
• doskonalenie praktyk i rezultatów zarządzania projektami;
• likwidacja lub łagodzenie problemów;
• raportowanie projektów do wyższego szczebla zarządzania.
Biuro zarządzania projektami (PMO) to publikacja wypełniająca dotychczasową lukę na polskim rynku wydawniczym. Autor przedstawia aktualny stan wiedzy i najnowsze wyniki badań w zakresie PMO. Znakomitym uzupełnieniem podjętej tematyki są zagadnienia portfela projektów, zarządzania wiedzą projektową oraz dojrzałości biur zarządzania projektami. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami, uczestników specjalistycznych szkoleń, a także dla praktyków gospodarczych i konsultantów.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie i źródła koncepcji PMO
Rozdział 2. Istota biur zarządzania projektami
Rozdział 3. Popularyzacja i rozwój koncepcji PMO |
Rozdział 4. Uzasadnienie i ocena korzyści z wdrożenia PMO w organizacji
Rozdział 5. Modele, typy i podejścia do PMO
Rozdział 6. Przegląd typowych zadań realizowanych przez PMO
Rozdział 7. Strategiczne zarządzanie projektami
Rozdział 8. Monitorowanie i raportowanie projektów
Rozdział 9. Opracowanie metodyk i narzędzi zarządzania projektami
Rozdział 10. Gromadzenie doświadczeń i zarządzanie wiedzą projektową
Rozdział 11. Rozwój personelu projektowego
Rozdział 12. Wsparcie planowania i realizacji projektów
Rozdział 13. Jak wdrażać PMO? Organizacja i tworzenie biura projektów
Rozdział 14. Modele dojrzałości biura zarządzania projektami
Rozdział 15. Kompleksowy model funkcjonowania PMO — biura portfela, programów i projektów według Axelos P3O
Zakończenie
Załącznik. Opis stanowisk biura zarządzania projektami
Bibliografa
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |