Strategie i modelowanie rozwoju produktów innowacyjnych
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Wysokie tempo postępu naukowo-technicznego jest jednym z ważnych czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. Wpływa ono także na przedsiębiorstwa funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji rynkowej. Aby skutecznie konkurować na globalnym rynku, przedsiębiorstwa powinny oprzeć rozwój na nowych technologiach oraz wprowadzać na rynek innowacyjne produkty. W książce zaprezentowano najnowszą wiedzę w zakresie strategii i modelowania produktów innowacyjnych. Podkreślono wielowymiarowy charakter innowacji oraz omówiono najważniejsze strategie oraz modele rozwoju innowacji. Zaprezentowano również metody projektowania i modelowania produktów innowacyjnych.
Książka jest doskonałym źródłem informacji dla menedżerów, którzy chcą podejmować działania ukierunkowane na wprowadzanie produktów innowacyjnych na rynek. Może być także przydatna jako podręcznik dla studentów wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu zarządzania innowacjami oraz strategii i rozwoju produktów innowacyjnych.
Wstęp
1. Zarządzanie innowacyjnym produktem
1.1. Wielowymiarowe ujęcie innowacyjnego produktu
1.2. Innowacyjne strategie rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Rozwój innowacyjnego produktu w strategii firmy
1.4. Cyfryzacja w strategii przedsiębiorstwa.
1.5. Kierunki rozwoju innowacyjnych produktów XXI wieku
2. Strategie rozwoju innowacyjnego produktu
2.1. Pojęcie i rodzaje strategii rozwoju innowacyjnego produktu
2.2. Miejsce strategii rozwoju innowacyjnego produktu w strategii rozwoju firmy – podejście projektowe
2.3. Rodzaje strategii rozwoju innowacyjnego produktu
2.3.1. Strategie według typu przedsięwzięć
2.3.2. Strategia niszy innowacyjnej
2.3.3. Strategia „błękitnego oceanu”
2.3.4. Strategie rynkowe rozwoju innowacyjnego produktu
2.3.5. Strategie marketingowe rozwoju innowacyjnego produktu
2.4. Strategie rozwoju innowacyjnego produktu wykorzystujące możliwości sieci
2.5. Wykorzystanie idei otwartej innowacji w strategii rozwoju innowacyjnego produktu
2.6. Modele budowy strategii rozwoju innowacyjnego produktu w korporacjach
2.6.1. Kompletny system innowacyjności od A do F
2.6.2. Strategia innowacji w Procter&Gamble
2.6.3. Strategia innowacyjnego produktu w Google
2.7. Strategie rozwoju innowacyjnego produktu w małych i średnich firmach
2.7.1. Różne modele strategii rozwoju innowacyjnego produktu. .
2.7.2. Strategia rozwoju innowacyjnego produktu w firmie Vigo System S.A.
2.7.3. Strategia rozwoju innowacyjnego produktu w firmie Escola
2.8. Strategie rozwoju innowacyjnego produktu w dziedzinie ekoinnowacji
2.8.1. Założenia wstępne
2.8.2. Przykłady strategii innowacyjnego ekoproduktu
2.9. Strategia rozwoju innowacyjnego produktu w firmach start-up
2.9.1. Wprowadzenie
2.9.2. Przykład strategii start-up w dziedzinie gier wideo
2.10. Tworzenie innowacyjnego produktu w małych i średnich przedsiębior¬stwach ulokowanych w Parku Naukowo-Technologicznym
2.10.1. Park Naukowo-Technologiczny (PNT) jako organizacja wspierająca innowacyjność przedsiębiorstw
3. Modele rozwoju innowacyjnego produktu
3.1. Teorie i modele rozwoju innowacji
3.1.1. Model podażowy
3.1.2. Model pętlowy
3.1.3. Model interaktywny
3.1.4. Model sieciowy
3.1.5. Model innowacji otwartej
3.2. Modele procesu rozwoju innowacyjnego produktu
4. Projektowanie rozwoju innowacyjnego produktu
4.1. Cykl rozwoju produktu
4.1.1. Badanie i poszukiwanie koncepcji
4.1.2. Założenia projektowe innowacyjnego produktu
4.1.3. Kształtowanie produktu
4.1.4. Modelowanie produktu.
4.1.5. Prototypowanie wirtualne i fizyczne
4.1.6. Przygotowanie produkcji i wytwarzanie
4.2. Techniki i systemy projektowania
4.3. Oddziaływanie zarządzania na innowacyjne projektowanie
5. Komputerowe modelowanie innowacyjnego produktu
5.1. Systemy komputerowe CAx
5.1.1. Wstęp do komputerowego wspomagania
5.1.2. Klasy systemów CAx
5.2. Modelowanie 2D w systemach CAD
5.2.1. Wprowadzenie do modelowania 2D
5.2.2. Reprezentacja obiektów graficznych
5.2.3. Sposoby wprowadzania koordynat punktów w układach współrzęd¬nych
5.2.4. Opis interfejsu użytkownika
5.2.5. Podstawowe obiekty rysunkowe i sposoby ich modyfikacji
5.2.6. Warstwy rysunkowe
5.2.7. Wymiarowanie
5.2.8. Rysunki prototypowe i tworzenie szablonów dokumentów
5.3. Modelowanie 3D w systemach CAD
5.3.1. Wprowadzenie do modelowania 3D
5.3.2. Modele szkieletowe
5.3.3. Modele siatkowe
5.3.4. Modele powierzchniowe
5.3.5. Modele bryłowe
5.3.6. Grafika prezentacyjna.
5.4. Zaawansowane modelowanie w systemie Autodesk Inventor
5.4.1. Wprowadzenie do projektowania w systemie Autodesk Inventor
5.4.2. Charakterystyka wybranych narzędzi wspomagających modelowanie produktu
5.4.3. Modelowanie adaptacyjnych części i zespołów produktu
5.4.4. Obiekty inteligentne
6. Przykład projektowania innowacyjnego produktu
Zakończenie
Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks
Inpost Paczkomaty | 10 zł |
Kurier Inpost | 12 zł |
Kurier FedEX | 12 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |