Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Studium rozwoju zdywersyfikowanych form współpracy międzyorganizacyjnej

Waldemar Bojar
ISBN: 978-83-208-2332-5
Liczba stron: 180
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: Warszawa
Oprawa: miękka
Format: B5
54.90 zł
29.90
Najniższa cena z 30 dni: 29.90
liczba egzemplarzy:

Przedstawione w monografii studium rozwoju zdywersyfikowanych form współpracy międzyorganizacyjnej obejmuje charakterystykę i analizę zachodzących obecnie gwałtownych zmian w procesach i modelach biznesowych pod wpływem dynamicznych procesów wymuszanych przez otoczenie przedsiębiorstw. Biorąc pod uwagę negatywne i pozytywne strony współpracy międzyorganizacyjnej, wydaje się, że obiektywnie zachodzące procesy zacieśniania relacji pomiędzy samodzielnymi podmiotami gospodarczymi i innymi interesariuszami biznesu będą postępowały i w związku z tym muszą one odpowiednio wcześniej pozyskiwać wiedzę i umiejętności adaptacji do związanych z tym wyzwań, czemu przysłużyć się może – chociaż w pewnym stopniu – niniejsze opracowanie.

1. Wprowadzenie do problematyki współpracy międzyorganizacyjnej

1.1. Współpraca międzyorganizacyjna i jej uwarunkowania

1.2. Pojęcie i znaczenie koopetycji (kooperencji) we współczesnych procesach biznesowych

1.3. Sieci biznesu

2. Newralgiczne aspekty rozwoju współpracy międzyorganizacyjnej

2.1. Nowatorskie modele biznesu jako źródła przewag konkurencyjnych .

2.2. Innowacje jako ważny determinant w świetle współpracy międzyorganizacyjnej

2.3. Zarządzanie informacją we współpracy międzyorganizacyjnej

2.4. Rola i znaczenie outsourcingu w nowych uwarunkowaniach rozwoju biznesu

2.5. Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi w świetle roli podmiotów zdolnych do konkurowania

3. Zarządzanie łańcuchami dostaw 

3.1. Definicje i pojęcie łańcucha dostaw

3.2. Praktyczne przykłady działania łańcuchów dostaw

3.3. Perspektywy rozwojowe łańcucha dostaw

4. Wirtualizacja działań jako czynnik stymulujący rozwój sieci biznesu

4.1. Organizacje wirtualne vs. sieci biznesowe

4.2. Przykład organizacji wirtualnej jako obiektu ochrony

5. Współpraca międzyorganizacyjna w zarządzaniu projektami małych i średnich przedsiębiorstw

5.1. SME a firmy rodzinne w kontekście współpracy

5.2. Asymetryczny sektor branży spożywczej

6. Klastry – istota działania, przesłanki powstania i możliwości ich oddziaływania na zmiany w gospodarce

6.1. Rozwój klastrów w Azji

6.2. Rozwój klastrów w Europie

6.3. Rozwój klastrów w Polsce

6.3.1. Klastry turystyczne w praktyce

6.3.2. Charakterystyka klastra pn. Dolina Lotnicza

6.3.3. Klaster Wspólnota Wiedzy i Innowacji w Inżynierii Produkcji

6.3.4. Syntetyczna ocena rozwoju klastrów w Polsce

6.4. Próba oceny rozwoju klastrów jako ważnej formy współpracy międzyorganizacyjnej

7. Podsumowanie

Spisy tabel, rysunków i wykresów

Literatura

Waldemar Bojar

Dr hab. prof. nadzw. inż. Waldemar Bojar, prof. UTP jest kierownikiem Katedry Inżynierii Zarządzania Wydziału Zarządzania UTP w Bydgoszczy. Pełni funkcję Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą oraz przewodniczącego Oddziału Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją w Bydgoszczy. Jego działalność naukowa obejmuje m.in. systemy wspomagania decyzji, a zwłaszcza zastosowania metod sztucznej inteligencji i systemów ekspertowych w zarządzaniu, procesy dostosowawcze agrobiznesu, w tym prognozowanie w sferze bezpieczeństwa żywnościowego w warunkach zmian klimatu oraz modele współpracy międzyorganizacyjnej, a szczególnie przeobrażenia sieci przedsiębiorstw sektora rolno-żywnościowego w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Wiedza na temat współpracy międzyorganizacyjnej Autora pochodzi zarówno ze studiów literatury przedmiotu, jak też bogatych doświadczeń współpracy z wieloma ośrodkami badawczymi w Europie i na świecie w ramach realizowanych projektów badawczych oraz współpracy z biznesem w ramach Klastra Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w Inżynierii Produkcji. Autor prowadzi także przedmioty dotyczące współpracy międzyorganizacyjnej na kierunkach Zarządzanie oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji w macierzystej uczelni. Przesłanie „Firma to ludzie” jest dla Autora monografii myślą przewodnią w życiu osobistym i zawodowym.

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł