Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Zachowania konsumentów aktywizujące działania przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne w turbulentnym i niepewnym otoczeniu

Agnieszka Górka-Chowaniec
ISBN: 978-83-208-2480-3
Liczba stron: 304
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Dodatkowe informacje: Kolor
79.90 zł
67.92
liczba egzemplarzy:

W niniejszej monografii, będącej rezultatem obszernych badań, obserwacji i analiz prowadzonych przez autorkę na przestrzeni kilku lat, podjęto próbę zaprezentowania nowego podejścia do strony popytowej i podażowej usług gastronomicznych z uwzględnieniem teoretycznego i praktycznego obszaru rozważań. Celem prowadzonych studiów, zarówno teoretycznych, jak i badań empirycznych, było opracowanie takiej koncepcji modelu działania firmy świadczącej usługi gastronomiczne, która sprawdzałaby się w nowej postpandemicznej rzeczywistości, pozwalając jednocześnie firmie odzyskać sprawność i efektywność torującą drogę do ciągłego rozwoju. Celem pracy jest zbadanie relacji zgodności pomiędzy zachowaniami konsumentów a modelem działania współczesnych przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne. Celem naukowym zaś jest: poznanie czynników determinujących zachowania konsumentów w doborze produktów żywnościowych do indywidualnej oraz zbiorowej konsumpcji oraz identyfikacja poglądów na temat żywności i sposobów żywienia.

 

Ze względu na zakres tematyczny książka może stanowić inspirujący materiał dla szerokiego grona odbiorców - właścicieli i menedżerów, którzy uznają przydatność zagadnień obejmujących proces zarządzania w warunkach niepewności i chaosu, badaczy poruszanej problematyki, wykładowców i studentów zajmujących się tą sferą działalności, a także wszystkich zainteresowanych pisywaną problematyką. 

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ 1. EWOLUCJA I ROZWÓJ USŁUG GASTRONOMICZNYCH
1.1. Historyczny rozwój usług gastronomicznych na świecie i w Polsce 
1.2. Funkcje działalności przedsiębiorstw gastronomicznych 
1.3. Teoretyczne ujęcie modeli biznesu, mogących mieć zastosowanie w przedsiębiorstwach gastronomicznych 
1.4. Przedsiębiorstwo świadczące usługi gastronomiczne 

ROZDZIAŁ 2. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW NA RYNKU USŁUG GASTRONOMICZNYCH — ASPEKT TEORETYCZNY 
2.1. Teoria zachowań konsumentów 
2.2. Zachowania konsumentów w ujęciu modelowym 
2.3. Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku usług gastronomicznych 
2.4. Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów na rynku usług gastronomicznych 
2.5. Jakość usług gastronomicznych jako determinanta zachowań konsumentów 

ROZDZIAŁ 3. METODYKA I ORGANIZACJA BADAŃ EMPIRYCZNYCH 
3.1. Zwyczaje żywieniowe Polaków — przebieg procesu badawczego 
3.2. Uwarunkowania korzystania przez konsumentów z usług gastronomicznych — przebieg procesu badawczego 

ROZDZIAŁ 4. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW NA RYNKU ŻYWNOŚCI — UJĘCIE EMPIRYCZNE 
4.1. Zwyczaje żywieniowe Polaków — prezentacja wyników badań 
4.2. Uwarunkowania korzystania przez konsumentów z usług gastronomicznych w świetle wyników badań własnych 

ROZDZIAŁ 5. MODEL STRATEGICZNEGO DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTW GASTRONOMICZNYCH W OKRESIE PANDEMII I WARUNKACH POSTPANDEMICZNYCH 
5.1. Strategia działania przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne przed, w czasie i po pandemii 
5.2. „Straktyka” jako koncepcja strategicznego działania przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne w nowej rzeczywistości 
5.3. Organizacja zwinna jako model działania przedsiębiorstwa gastronomicznego w nowej rzeczywistości 

PODSUMOWANIE I WNIOSKI 
ZAŁĄCZNIKI 
BIBLIOGRAFIA 
SPIS TABLIC 
SPIS RYSUNKÓW 

Agnieszka Górka-Chowaniec
Agnieszka Górka-Chowaniec

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Wydział Zarządzania, Politechniki Częstochowskiej). Technik Technologii Żywienia, który łączy pasję z zakresu nauk o żywieniu z szeroko pojętym managementem. Wykładowca akademicki kilku Uczelni w Polsce. Obszar jej zainteresowań naukowo-badawczych i dydaktycznych jest wieloaspektowy, ale w szczególności koncentruje się wokół funkcjonowania podmiotów sektora gastronomicznego w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu. Szeroki wachlarz tych zainteresowań naukowo badawczych oparty jest na fundamencie nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o żywieniu, psychologii społecznej a nawet  ekonomii. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu  krajowych i zagranicznych prac naukowych, w tym dwóch autorskich monografii, promotorem i recenzentem blisko 200 prac dyplomowych z zakresu zarządzania. Autorka programów nauczania, które uzyskały pozytywną opinię Rady Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką, Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
 Przewodnicząca i członek Komitetów Naukowych. Recenzent kilku monografii. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Manager Przyszłości „Be active”. Członek Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności.

 

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł