Cyfryzacja zarządzania zasobami ludzkimi
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Krytycznym zasobem, a zarazem kapitałem czwartej rewolucji przemysłowej są ludzie zorganizowani w przedsiębiorstwach i innych instytucjach. Technologie cyfrowe mają potencjał przekształcania wszystkich subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), kreowania nowych zadań, ról i kompetencji, transformacji w kierunku nowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. To sprawia, że potrzebne są nowe zasady, metody i narzędzia zarządzania ludźmi. Zamysłem autorów monografii było całościowe, wielowymiarowe ujęcie aktualnej problematyki cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi. Celem książki jest przedstawienie możliwie szerokiej palety problemów i wyzwań związanych z cyfryzacją ZZL i próba znalezienia odpowiedzi na niektóre pytania i dylematy dotyczące zagadnień technologicznych, organizacyjnych i ludzkich procesów ZZL.
Książka będzie użytecznym narzędziem poznawczym systematyzującym wiedzę i wskazującym dogodne rozwiązania aplikacyjne menedżerom i specjalistom w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Może również okazać się pomocna liderom cyfryzacji, którzy szukają inspiracji i wsparcia w poszukiwaniach najlepszych metod transformacji przedsiębiorstw w czasach przełomów technologicznych. Książka jest też adresowana do studentów nauk o zarządzaniu i jakości oraz innych adeptów trudnej sztuki zarządzania przedsiębiorstwami i zatrudnionymi w nich ludźmi.
WSTĘP
1. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI CYFRYZACJI. WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA LUDŹMI W ORGANIZACJI
1.1. Technologie a zarządzanie w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej. Istota Przemysłu 4.0
1.2. Przedsiębiorstwo 4.0 – podstawowe pojęcia, zjawiska i procesy oraz kierunki ewolucji
1.3. Strategie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw
1.4. Wpływ implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 na zmiany w relacji człowiek–organizacja
2. ARCHITEKTURA CYFROWEGO ŚRODOWISKA PRACY
2.1. Cyfrowe środowisko pracy – elementy składowe, wyposażenie, czynniki oddziałujące, cechy dominujące
2.1.1. Cyfrowe uwarunkowania pracy umysłowej i fizycznej
2.1.2. Cyfrowe miejsce świadczenia pracy
2.1.3. Czas pracy w warunkach cyfryzacji
2.1.4. Forma zespolenia pracy w warunkach cyfryzacji
2.2. Praca stacjonarna a praca zdalna
2.3. Kryteria podziału pracy przed cyfryzacją i po niej – podobieństwa i różnice
2.4. Formy zatrudnienia
2.5. Profil kompetencyjny Pracownika 4.0
3. SFERA ZACHOWAŃ ORGANIZACYJNYCH W PROCESIE CYFRYZACJI
3.1. Człowiek jako jednostka wobec wyzwań cyfryzacji – adaptacja, szanse i bariery
3.2. Przywództwo w procesie transformacji cyfrowej – style kierowania, cechy i umiejętności, funkcje i role menedżerskie
3.3. Zarządzanie w środowisku wirtualnych zespołów rozproszonych – komunikacja, motywacja, współpraca
4. TECHNOLOGIE I NARZĘDZIA CYFRYZACJI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
4.1. Zintegrowany system zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie cyberfizyczne
4.2. Nowoczesne technologie cyfryzacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi
4.2.1. Technologia big data i metody analizy danych
4.2.2. Sztuczna inteligencja
4.2.3. Technologia robotic process automation
4.3. Narzędzia zarządzania pracownikami – systemy, aplikacje, procesy i procedury
5. CYFROWA TRANSFORMACJA DZIAŁU HR – PODEJŚCIE STRATEGICZNE
5.1. HR – strategiczny partner zarządu przedsiębiorstwa
5.2. Nowe role i kompetencje specjalistów HR
6. AUTOMATYZACJA I DIGITALIZACJA ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ DZIAŁY HR
6.1. Obszary automatyzacji i digitalizacji procesów HR
6.1.1. Nowe technologie w rekrutacji i selekcji
6.1.2. Nowe technologie w nauce i rozwoju pracowników
6.1.3. Nowe technologie w employee journey
6.1.4. Nowe technologie w zaangażowaniu i well-being w miejscu pracy
6.2. Korzyści i zagrożenia wynikające z automatyzacji i digitalizacji procesów HR
7. IMPLEMENTACJA CYFRYZACJI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI – DOBRE PRAKTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWACH
7.1. Wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w procesie doskonalenia pracowników na przykładzie przemysłu wydobywczego
7.2. Praca w międzynarodowym zespole wirtualnym w branży motoryzacyjnej na przykładzie specjalisty ds. zakupów seryjnych
7.2.1. Dobór pracowników do zespołu wirtualnego
7.2.2. Wdrażanie do pracy
7.2.3. Doskonalenie pracowników
7.2.4. Aktywizowanie członków zespołu wirtualnego
7.2.5. Ocenianie pracowników
7.2.6. Organizacja pracy i komunikacja w zespole wirtualnym
7.2.7. Wady i zalety pracy w międzynarodowym zespole wirtualnym
7.3. Lingaro – studium przypadku
7.3.1. Nowa siedziba – autentycznie realizowane wartości
7.3.2. Lingaro a pandemia COVID-19
7.3.3. Kluczowe wartości Lingaro
7.3.4. Lingaro – procesy HR
7.3.5. Opinie z internetu
ZAKOŃCZENIE – KIERUNKI ROZWOJU CYFRYZACJI
ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
BIBLIOGRAFIA
SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ
INDEKS
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |