Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego

Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego

Marta Juchnowicz
ISBN: 978-83-208-2150-5
Dostępność: Produkt dostępny
Liczba stron: 174
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
54.90 zł
46.67
Oszczędzasz: 8.23 zł

liczba egzemplarzy:

We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i specyficzne warunki ich działania. Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich pracy. Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian, jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika.

 

Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika – kwestiom bardzo ważnym z punktu widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy. Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji zawodowej.

 

Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

Rozdział 1
Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Pojęcia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa jako szczególne postawy pracowników
Uwarunkowania zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej

 

Rozdział 2
Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu
Rozwój poglądów na znaczenie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Satysfakcja zawodowa w koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a wartość kapitału intelektualnego

 

Rozdział 3
Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników
Kontrakt psychologiczny w organizacji oraz poziom „zdrowia organizacji” i dobrostan pracowników a satysfakcja zawodowa pracowników
Konsekwencje ekonomiczne satysfakcji zawodowej
Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie organizacyjne
Satysfakcja zawodowa jako czynnik motywujący

 

Rozdział 4
Przegląd metod badania satysfakcji z pracy
Metody pomiaru poziomu satysfakcji z pracy
Metody oceny aspektów pracy determinujących poziom satysfakcji z pracy
Kompleksowe podejście do oceny satysfakcji z pracy
Diagnoza satysfakcji z pracy w ujęciu międzynarodowym

 

Rozdział 5
Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej
Koncepcja metody: założenia metodologiczne
Poziom satysfakcji zawodowej pracowników sektora usług w Polsce
Organizacja badań. Charakterystyka próby badawczej
Analiza poziomu satysfakcji zawodowej
Analiza determinant satysfakcji zawodowej związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim
Satysfakcja zawodowa a poziom zaangażowania
Analiza modelu satysfakcji zawodowej przy wykorzystaniu relacji ścieżkowych

 

Rozdział 6
Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania
Oddziaływanie treści pracy
Tworzenie materialnego i pozamaterialnego środowiska pracy
Wpływ sposobu zarządzania kapitałem ludzkim na zadowolenie z pracy i satysfakcję zawodową
Aspekty wynagrodzenia kluczowe z punktu widzenia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej

 

Aneks: Badanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej

Bibliografia

Marta Juchnowicz
Marta Juchnowicz

Profesor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Kieruje Katedrą Rozwoju Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej. Pełni funkcję redaktora naczelnego kwartalnika „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” oraz członka rady naukowej „Kwartalnika Nauk o Przedsiębiorstwie”. Współpracuje jako profesor-konsultant z Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie. Członek Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN. Zainteresowania naukowo-badawcze i eksperckie koncentruje na zagadnieniach zarządzania kapitałem ludzkim, a szczególnie motywowaniu pracowników oraz zarządzaniu wynagrodzeniami i wartościowaniu pracy. Prowadzi intensywną działalność dydaktyczną, m.in. jako kierownik Studiów Doktoranckich, Menedżerskich Studiów Podyplomowych oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi według standardów europejskich w SGH. Wypromowała 13 doktorów.

Odbiór osobisty 0 zł
Poczta Polska 12 zł
Kurier 14 zł
Kurier (Pobranie) 17 zł
Poczta Polska (Pobranie) 20 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki dla zamówień od 200 zł
Polecamy