
Prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, Uniwersytet Warszawski (Polska)
Dziekan Wydziału Zarządzania, kierownik Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada tytuł profesora nauk ekonomicznych nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2014 r., stopień doktora habilitowanego (2001 r.) i doktora (1994 r.) nauk ekonomicznych w zakresie nauk zarządzania. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (1988 r.) i Harvard Business School (PMD 69 – 1995 r.).
Realizowane projekty: Obecnie jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, strategie cenowe przedsiębiorstw, zmiany strukturalne w handlu detalicznym, internacjonalizacja handlu detalicznego artykułami spożywczymi, decyzje cenowe w przedsiębiorstwie. Prowadzi zajęcia z następujących przedmiotów: Zarządzanie Marketingowe, Marketingowe Strategie Cenowe, Marketing Międzynarodowy i Badania Marketingowe.
Osiągnięcia i nagrody: wyróżnienie Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk w ogólnopolskim konkursie prac z zakresu organizacji i zarządzania w kategorii prac badawczych w 1994 r. za pracę pt. Strategie cenowe przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej; Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego w 2002 r. i 2004 r.; Indywidualna Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1996, 2003, 2005, 2013, 2014, 2016; Zespołowa Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za osiągnięcia naukowe w 2010 r., Indywidualna Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego poza osiągnięcia dydaktyczne - II st. w 2017 r., III st. w 2018 r.
Wykaz wybranych publikacji:
Monografie naukowe:
- Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
- Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim. Diagnoza i koncepcja zmian, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2001.
- Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa 1997.
Artykuły (w okresie 2015-2017):
- Internationalization of Grocery Retailing in Poland [w:] Journal of Euromarketing, Vol. 26, No. 1-2, 2017, (współautor Nowak, J., Trojanowski M.) (str. 38-60).
- Market Structure and Price-Cost Margins in European Retail Gasoline Industry [w:] Journal of Management and Business Administration Centrale Europe, Vol. 24, No. 2 , 2016, współautor Nowakowski, M.) (str. 105-124).
- Internacjonalizacja handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce [w;] Problemy Zarządzania, vol. 14, nr 1 (57), 2016, (współautor Trojanowski M.) (str. 19-41).
- The Internationalization of Polish Firms: An Emperical Investigation of the M-P Relationship [w:] Journal of Euromarketing, Vol. 24, No. 4, 2015, (współautor Nowak, J.) (str. 177-200).
- Uwarunkowania polityki cen dla asortymentu produktów oferowanych na stacjach paliw [w:] Marketing i Rynek, Nr 9, 2015 (współautor Nowakowski, M.) (str. 28-36).
- Zmiana roli marketing w polskich przedsiębiorstwach [w:] Logistyka, Nr 2, 2015 (str. 920-928).