Cyfrowa transformacja jest jednym z najważniejszych megatrendów współczesności.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w coraz większym stopniu stosują także
organizacje sportowe. Autor wskazuje, że organizacje te mają obecnie charakter
jednostek biznesowych i dzięki technologiom informacyjno-komunikacyjnym bardziej
skutecznie komunikują się ze swoimi interesariuszami — szczególnie ze sportowcami,
kibicami, mediami i sponsorami. Stosują one zarówno narzędzia Web 1.0, czyli pocztę
elektroniczną, serwisy internetowe, witryny WWW, platformy internetowe, blogi i
vlogi, jak i narzędzia Web 2.0. Narzędzia Web 2.0 to przede wszystkim media
społecznościowe. Kluby i inne organizacje sportowe stosują też takie technologie, jak
rozszerzona rzeczywistość, wirtualna rzeczywistość, komunikatory, chatboty,
wirtualna reklama oraz technologia blockchain. Dzięki stosowaniu tych narzędzi
rozwija się marketing doświadczeń na rynku sportu.
Słowa kluczowe: cyfryzacja; biznes sportu; technologie informacyjno- komunikacyjne; media społecznościowe w sporcie